- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Greva in transporturile de marfuri: Masinile nu au mai fost trimise in curse

09 Dec, 10:05 • Redactia DailyBusiness
Transportatorii rutieri de marfuri au comunicat ca au oprit, luni, activitatea si nu au mai trimis masini in curse, iar autocamioanele care sunt pe trasee se vor duce in parcari, a declarat Augustin Hagiu, reprezentantul Confederatiei Nationale Rutiere (CNR).
Greva in transporturile de marfuri: Masinile nu au mai fost trimise in curse

Augustin Hagiu a spus pentru Mediafax
ca transportatorii rutieri de marfuri asteapta, in primul rand, ca
Ministerul Transporturilor sa isi respecte promisiunile asumate prin
minuta semnata in luna mai, in urma carora protestele anuntate atunci
au fost suspendate. Hagiu a precizat ca dupa ce vor fi rezolvate
solicitarile mentionate in minuta incheiata in luna mai, se poate
intra intr-un dialog cu reprezentantii Ministerului Transporturilor.

In cadrul protestului, unii dintre
soferii de autocamioane aflati pe trasee intentioneaza sa mearga in
coloana, cu viteze reduse.


Peste 86.000 de camioane ar putea
ramane pe loc
, incepand de luni, 9 decembrie, in urma deciziei
transportatorilor de a-si opri activitatea pe termen nelimitat,
nemultumiti de atitudinea recenta a ministerului de resort, a
declarat pentru Agerpres Augustin Hagiu, consultant in transporturi
si presedinte al Confederatiei Nationale Rutiere (CNR).

“Ministerul Transportatorilor nu si-a
respectat, in ultima perioada, angajamentele in ceea ce priveste
imbunatatirea contextului legislativ in care transportatorii isi
desfasoara activitatea. Tocmai de aceea, noi speram ca incepand de
luni, 9 decembrie, peste 86.000 de camioane vor ramane pe loc la
nivelul intregii tari, actiunea urmand sa continue pe termen
nelimitat”, a afirmat Augustin Hagiu.


Trafic reluat partial pe centura Sibiului

Traficul rutier a
fost reluat luni dimineata dupa aproximativ o ora pe centura
ocolitoare a Sibiului, care face parte din Autostrada A1, insa se
circula cu greutate din cauza protestului transportatorilor, a
anuntat politia locala.

Sase echipaje de
politie dirijeaza circulatia pe centura Sibiului, in asa fel incat sa
se poata circula in pofida celor 120 de TIR-uri care participa la
protest, conform Agerpres.

Confederatia Nationala Rutiera a
anuntat, in 5 noiembrie, ca din 9 decembrie transportatorii rutieri
de marfuri opresc activitatea, pe termen nelimitat, sustinand ca „au
epuizat toate caile diplomatice” in relatia cu autoritatile,
care nu isi respecta angajamentele, si ca cea mai recenta „lovitura”
din partea Guvernului este cresterea accizelor la carburanti.

Transportatorii de marfa sunt decisi ca
incepand din data de 9 decembrie sa-si inceteze activitatea, din
cauza unor neintelegeri cu Ministerul Transporturilor si ameninta sa
lase magazinele goale de sarbatori
.

Potrivit CNR, actualul ministru al
Transporturilor nu a raspuns la niciuna din adresele transmise de
patronatele din transporturi de la momentul preluarii mandatului,
„intelegand sa se intalneasca, dupa modelul fostului ministru
Relu Fenechiu doar cu „apropiati” ai ministerului cu care
dealtfel, in ultimele saptamani, se ‘aranjeaza’ pe sest legislatia”.

„Transportatorii autohtoni nu pot intelege si nici
nu pot accepta explicatiile lipsite de logica prin care Guvernul
incearca sa justifice abuzul comis. Astfel ‘amortizarea’ celor 7
centi pe fondul presupuselor predictii privind scaderea cotatiei
internationale a barilului este o aberatie si un nonsens
atata timp cat, intr-o asemenea situatie, in tarile europene pretul
carburantilor va fi mai mic decat in Romania, fapt ce arunca si mai
mult transportatorii romani in afara competitiei din piata europeana
si regionala”, au spus anterior reprezentantii Confederatiei.

Uniunea Nationala a Transportatorilor
Rutieri din Romania (UNTRR) atragea atentia luna trecuta ca
prevederea introducerii unei accize de 7 eurocenti la litrul de
carburant „este total nepotrivita in acest moment” si
reprezinta „o amenintare
grava si permanenta
” pentru sectorul transporturilor.


Proteste si la
Botosani si Cluj



Cateva zeci de
soferi de pe masini de transport marfa au protestat, luni dimineata,
la iesirea din municipiul Botosani spre Suceava, fata de intentia
Guvernului de a introduce acciza suplimentara de 0,7 euro la
carburanti.

Transportatorii
considera ca introducerea accizei le va creste costurile si le va
scadea competitivitatea pe piata.


Ei sustin ca greva declansata luni este
pe termen nelimitat.

Camioanele care au stationat pe drumul
european E 58 Botosani-Suceava au blocat doar cate o banda pe fiecare
sens de mers, circulatia rutiera nefiind afectata, noteaza Agerpres.

Transportatorii din Botosani au aderat
la actiunile organizate la nivel national de Confederatia Nationala
Rutiera.

De asemenea, Transportatorii Clujeni au
ales doua zone pentru proteste, au anuntat luni organizatorii.

Astfel, peste 35 de soferi de TIR si
camioane au parcat autovehiculele la intrarea pe Autostrada
Trasilvania
, in apropierea localitatii clujene Gilau, blocand o
singura banda de mers. A doua zona vizata de soferi a fost cea a
Aeroportului International ‘Avram Iancu’, insa politistii i-au
redirectionat pe protestatari catre iesirea din oras, spre centura de
ocolire Dej-Apahida.

Potrivit reprezentantului
Asociatiei Micilor Transportatori Cluj, Ioan Muncaciu, protestul a
fost declansat de introducerea accizei de 7 eurocenti pe litru la
motorina precum si fata de amenzile mari percepute soferilor de
camioane si TIR-uri de catre Politia Rutiera.

“La un camion sub 7 tone, care
inregistreaza 150.000 de km parcursi anual, noua acciza va duce la
o crestere cu 2.700 de euro pe an
la factura de alimentare cu
combustibil. O firma care are zece camioane va trebui sa plateasca in
plus 27.000 de euro anual. Asta inseamna ca se inchid afacerile
transportatorilor, din cauza costurilor prea mari. De asemenea,
protestam si fata de amenzile prea mari aplicate de Politia Rutiera”,
a spus Muncaciu, citat de Agerpres.

La randul sau, liderul filialei clujene
a Sindicatului Nationala al conducatorilor auto, a declarat ca, in
afara de protestele legate de marirea accizelor, soferii ar avea
foarte multe lucruri de reclamat fata de conditiile in care muncesc.

“Eu am trait si experienta grevei in
Franta, dar acolo nu este asa. Aici la noi oamenii se tem. Este
nevoie de coalizare intre patronate si sindicatele soferilor pentru
ca numai impreuna putem reusi”, a declarat Marius Bruchental,
vicepresedintele filialei Cluj a Sindicatului National al
Conducatorilor Auto.

Acesta a explicat ca soferii care au
vrut sa formeze o coloana in zona aeroportului au fost trimisi inapoi
de politisti, care le-au spus ca manifestarea lor nu are autorizatie.

“Desi aveau voie sa intre in oras, nu
i-au lasat. Pana la urma, vom face o coloana pe Bulevardul Muncii”,
a mai spus Bruchental.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Guvernul începe implementarea Strategiei de reformă a companiilor de stat. Printre ele, CFR, Metrorex și Tarom
Guvernul începe implementarea Strategiei de reformă a companiilor de stat. Printre ele, CFR, Metrorex ...
Cum utilizăm lanțurile antiderapante și care sunt consecințele utilizării lor necorespunzătoare
Cum utilizăm lanțurile antiderapante și care sunt consecințele utilizării lor necorespunzătoare
Bolojan spune că până miercuri vor fi găsiți responsabilii pentru criza de apă din Prahova și Dâmbovița
Bolojan spune că până miercuri vor fi găsiți responsabilii pentru criza de apă din Prahova și ...
SUA vor ca până în 2027 să transfere Europei responsabilitatea pentru majoritatea capacităților convenționale de apărare ale NATO
SUA vor ca până în 2027 să transfere Europei responsabilitatea pentru majoritatea capacităților ...
Ilie Bolojan: „Soliditatea coaliției va fi testată în momentul în care se va ajunge la vot”
Ilie Bolojan: „Soliditatea coaliției va fi testată în momentul în care se va ajunge la vot”
Bolojan promite reluarea alimentării cu apă în Prahova: „Foarte posibil, din această seară, alimentarea cu apă va începe să fie asigurată”
Bolojan promite reluarea alimentării cu apă în Prahova: „Foarte posibil, din această seară, alimentarea ...
România primește sprijin pentru aderarea la OCDE. Bolojan anunță acorduri strategice cu Ungaria și Austria
România primește sprijin pentru aderarea la OCDE. Bolojan anunță acorduri strategice cu Ungaria și ...
LIVE Bolojan susține vineri o conferință de presă. Raportul privind criza apei, moțiunea de cenzură și sesizarea ÎCCJ la CCR
LIVE Bolojan susține vineri o conferință de presă. Raportul privind criza apei, moțiunea de cenzură ...
Allianz-Țiriac preia Campion Broker și își extinde rețeaua de distribuție la nivel național
Allianz-Țiriac preia Campion Broker și își extinde rețeaua de distribuție la nivel național
ICCJ sesizează CCR privind legea pensiilor magistraților. Modificările, puse sub semnul întrebării
ICCJ sesizează CCR privind legea pensiilor magistraților. Modificările, puse sub semnul întrebării
Raportul Corpului de control despre criza apei de la Paltinu, discutat în ședința de Guvern
Raportul Corpului de control despre criza apei de la Paltinu, discutat în ședința de Guvern
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost depusă la Parlament: „Un cadou” pentru Grindeanu
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost depusă la Parlament: „Un cadou” pentru ...
Al patrulea sondaj pentru alegerile din Capitală. Băluță și Ciucu, la aproape egalitate
Al patrulea sondaj pentru alegerile din Capitală. Băluță și Ciucu, la aproape egalitate
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare după explozia din Rahova
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare ...
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea zodiilor
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea ...
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul viitor
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul ...
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile publice
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile ...