UE nu se joacă în privința protecției mediului. Are în vizor acum și mașinile de închiriat, pe care le vrea exclusiv electrice.
Conform unei decizii a Comisiei Europene, din 2035, producătorii de autovehicule nu vor mai putea comercializa mașini noi echipate cu motoare ce funcționează cu combustibili tradiționali (benzină, motorină).
Citește și Românii, obligați să muncească mai mult. Creşte vârsta de pensionare în România
Pentru marile companii, inclusiv operatorii flotelor de mașini de închiriat, răgazul ar putea fi însă considerabil mai mic. Asta deoarece Comisia Europeană ia în calcul o nouă măsură, care ar împiedica firmele de rent-a-car și marile corporații să cumpere, începând din 2030, mașini cu motoare termice.
În aceste condiții, marii operatori din domeniu ar fi nevoiți să cumpere mașini electrice, pentru a înlocui flota de autoturisme clasice, notează promotor.
Teoretic, firmele de închiriat mașini ar fi interesate să-și electrifice flota, motivul fiind legat de unele costuri.
”În principiu, companiile de rent-a-car au un interes direct în electrificarea flotelor, pentru că mentenanța mașinilor electrice este mult mai ieftină. Reviziile, piesele și consumabilele sunt reduse semnificativ”, a spune brokerul de închirieri auto Emil Voica.
Practic însă, măsura plănuită de Comisia Europeană ar putea afecta semnificativ industria, iar asta deoarece cei mai mulți clienți nu vor să închirieze mașini electrice.
”În 2021, am efectuat un studiu intern pe circa 3.000 de clienți din diaspora, consumatori frecvenți de servicii de închirieri aeroportuare. Rezultatul a fost fără echivoc: peste 99,5 la sută dintre clienți refuză explicit opțiunea unei mașini electrice chiar si atunci când aceasta este oferita ca upgrade gratuit”, a explicat Emil Voica.
Unul dintre argumentele pentru care mulți șoferi sunt reticenți în privința mașinilor electrice este așa-numita ”ange anxiety”, adică frica de a rămâne fără baterie.
Potrivit brokerului de închirieri auto, electrificarea forțată a flotelor operate de firmele care închiriază mașini ”este o măsură care ignoră complet realitatea pieței și riscă să genereze costuri uriașe și nemulțumiri în rândul clienților, fără un beneficiu real pentru mediu la nivel internațional”.
Comisia Europeană a confirmat că are în vedere noi reglementări privind vânzările de mașini noi la nivelul UE, însă nu a furnizat deocamdată un răspuns concret legat de o decizie care să vizeze direct flotele marilor companii și serviciile de rent-a-car, mai scrie sursa citată.