- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Noua taxă pentru proprietarii de mașini va intra în vigoare pe 1 ianuarie 2025

23 Nov, 14:37 • Bugiu ⁠Ana Maria
Taxă pentru șoferii fără loc de parcare! Proiectul Primăriei Sectorului 4 ar putea intra în vigoare de la 1 ianuarie 2025. Peste 100.000 de mașini vizate! Noua taxă promite fonduri pentru mai multe parcări și reducerea traficului sufocant.
Noua taxă pentru proprietarii de mașini va intra în vigoare pe 1 ianuarie 2025

Primăria Sectorului 4 a propus un proiect care ar putea introduce o taxă pentru proprietarii de mașini fără loc de parcare, începând cu 1 ianuarie 2025, dacă acesta va fi aprobat de Consiliul Local. Proiectul urmărește descurajarea achiziției de autoturisme fără spații de parcare disponibile și crearea unei surse de finanțare pentru construirea de noi parcări. Deși valoarea exactă a taxei nu a fost stabilită, aceasta va fi aplicată pentru o perioadă de 10 ani tuturor celor care dețin vehicule fără un spațiu dedicat parcării, conform documentației de urbanism, potrivit capital.ro.

„Se aprobă instituirea taxei speciale pentru dezvoltare urbană în Sectorul 4 al Municipiului Bucureşti, pentru finanțarea serviciului de interes public local în vederea creşterii numărului de parcări publice şi de reședință, optimizarea mobilității urbane şi scăderea poluării. (…)

Taxa se aplică din data de 01.01.2025 pe o perioadă de 10 ani, tuturor persoanelor fizice sau juridice care au în proprietate sau în folosință un autovehicul aflat în evidențele Direcţiei Generale de Impozite și Taxe Locale Sector 4 şi care nu deţin în proprietate sau în folosință un spațiu având destinaţia de parcaj și prevăzut ca atare în documentațiile de urbanism, pentru fiecare autovehicul în parte”,se arată în proiectul de hotărâre afișat pe site-ul Primăriei Sectorului 4.

Te-ar mai putea interesa și: O nouă taxă pentru români. De când va fi introdusă și cine va trebui s-o plătească

foto: taxe

Noua taxă pentru proprietarii de mașini va intra în vigoare pe 1 ianuarie 2025

Taxa, denumită „specială pentru dezvoltare urbană”, are ca scop creșterea numărului de parcări publice și de reședință, reducerea poluării și îmbunătățirea mobilității urbane. Fondurile colectate vor fi gestionate de Direcția Mobilitate Urbană Sector 4 și vor fi utilizate pentru modernizarea infrastructurii, construirea de parcări și alte inițiative menite să reducă traficul sufocant și să îmbunătățească mediul urban. Regula prevede că fiecare autovehicul fără un loc de parcare asigurat va fi supus taxei, iar suma va trebui achitată anual până la 31 martie.

„În situația în care un deținător de autovehicul dobândeşte un loc de parcare în cursul anului, acesta este obligat să achite Taxa proporţional cu perioada în care nu a deținut un loc de parcare. În cazul în care o persoană a dobândit un autovehicul în timpul anului, aceasta este obligată să achite Taxa proporţional cu perioada rămasă. Persoanele care deţin mai multe autovehicule sunt obligate să achite Taxa pentru fiecare vehicul în parte, cu excepția cazului în care acestea dețin suficiente locuri de parcare pentru toate autovehiculele înmatriculate pe numele lor. Deţinătorii de vehicule au obligația de a achita Taxa anual, până la data de 31 martie a fiecărui an, la Direcţia Generală de Impozite și Taxe Locale Sector 4”, se mai arată în proiectul de hotărâre.

Există anumite excepții de la plata acestei taxe. Proprietarii de terenuri sau spații private destinate parcării, cei care au contracte de închiriere/comodat pentru locuri de parcare pe durata întregului an sau dețin abonamente anuale pentru parcările gestionate de primărie sunt scutiți. De asemenea, legislația în vigoare oferă scutiri pentru anumite categorii de persoane fizice și juridice.

Proiectul, aflat în dezbatere publică până pe 30 noiembrie 2024, este justificat de numărul mare de vehicule înmatriculate în Sectorul 4, care depășește cu mult numărul locurilor de parcare disponibile. Din cele 182.000 de autovehicule înregistrate, doar 67.303 au locuri de parcare asigurate, ceea ce înseamnă că peste 100.000 de mașini ocupă trotuare, spații verzi sau carosabil.

„Potrivit ultimelor situații analizate, în Sectorul 4 s-a constatat existenţa unui număr de aproximativ 182.000 autovehicule înmatriculate şi 67.303 locuri de parcare (dintre care circa 9.500 parcări publice). Această împrejurare relevă faptul că mai bine de 100.000 de locuitori nu deţin un loc de parcare, fiind nevoiţi să staționeze pe trotuar, spații verzi sau carosabil”, se mai precizează în document.

Te-ar mai putea interesa și: Taxă nouă pe facturile românilor. Câți bani trebuie să plătești în plus dacă stai la bloc

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile publice
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile ...
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile și amante”
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile ...
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”