Grupul Renault, unul dintre cei mai mari producători mondiali din industria auto, are planuri mari în India, a treia piață a lumii ca dimensiune. Producătorul de autovehicule francez va lansa în această țară SUV-ul de succes Duster, sub siglă proprie, în ianuarie.
Modelul va fi produs în uzina din Chennai – al patrulea oraș, după populație, din India -, alături de alte modele Renault, dar și de variantele sub sigla Nissan.
Duster, alături de modelele Kardian și Boreal, reprezintă principalul pilon din strategia Renault pentru creșterea vânzărilor pe piețele non-europene. Toate cele trei modele sunt bazate pe automobile similare de la Dacia, însă Duster este singurul care își păstrează numele, designul și echipamentele, notează profit.
”Renault Duster este mai mult decât un nume, este o legendă vie. Un simbol al aventurii, fiabilității și inovației, revenirea sa arată angajamentul nostru pentru piața indiană și dorința noastră de a oferi vehicule care întâlnesc nevoile clienților noștri. Noul Renault Duster se va baza pe moștenirea iconică în timp ce adoptă un design modern, tehnologie avansată și performanțe îmbunătățite”, au subliniat reprezentanții Renault.
Grupul francez își argumentează interesul pentru piața din India și prin faptul că această țară a avut în 2024 cea mai mare creștere regională, de 7 procente.
Renault Duster a ajuns în India pentru prima dată în urmă cu 13 ani. Era vorba atunci de prima generație a acestui model, apreciată încă de atunci de clienții amatori de SUV-uri subcompacte – segmentul cel mai popular din această țară. A doua generație s-a vândut până în 2022, când a fost scoasă din gamă.
Duster va fi produs în mai multe uzine din lume sub sigla Renault. La fabricile din India și America de Sud se va adăuga și cea din Turcia.
Nissan va lansa și va vinde în India și pe alte piețe internaționale propriul model derivat din Duster. Acesta a fost denumit Tekton, are un design destul de diferit, însă păstrează elemente din original ce pot fi recunoscute.
Citește și Piaţa auto 2025. Tranzacţii de 2 miliarde de euro în 8 luni numai pe o platformă