- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

România pornește motoarele infrastructurii. Primele autostrăzi din 2025 se deschid în iunie

30 May, 13:33 • Bugiu ⁠Ana Maria
În iunie se deschid primii kilometri noi de autostrăzi din 2025. Traficul spre litoral și în jurul Capitalei va fi semnificativ fluidizat.
România pornește motoarele infrastructurii. Primele autostrăzi din 2025 se deschid în iunie

Luna iunie marchează începutul oficial al inaugurărilor de autostrăzi în România pentru anul 2025, după un început de an lipsit de progrese vizibile în deschiderea de noi segmente de drumuri rapide, deși estimările oficiale prevedeau livrarea a peste 300 de kilometri în acest an. Primele tronsoane care vor fi date în trafic sunt esențiale pentru descongestionarea traficului în jurul Capitalei și pentru asigurarea unor conexiuni rapide spre litoral, regiunile centrale și estice ale țării.

Te-ar mai putea interesa și: Lucrările la autostrăzile A3 și A8, suspendate pe perioadă nedeterminată. Compania lui Dorinel Umbrărescu ar fi sistat plățile către șantiere. CNAIR dezminte informația

România pornește motoarele infrastructurii. Primele autostrăzi din 2025 se deschid în iunie

Printre cele mai importante inaugurări programate în iunie se numără:

  • Lotul 3 din A0 Sud (Autostrada de Centură a Bucureștiului), între Bragadiru și Joița (aproape 18 km), ce va facilita conexiunea între A1 și A2, permițând evitarea traversării Capitalei.
  • 15 kilometri din tronsonul 5 al Autostrăzii Sibiu–Pitești, care se adaugă celor 16 km dați în folosință în decembrie 2024.
  • Lotul 2 Mizil–Pietroasele din A7 Ploiești–Buzău, cu o lungime de peste 28 km, care va permite circulația pe autostradă între București și Pietroasele.
  • În toamnă urmează să fie deschis și Lotul 4 din A0 Nord, care face joncțiunea cu A2 și care este aproape finalizat înaintea termenului contractual din 2026.

Pe lângă aceste tronsoane, autoritățile estimează că până la finalul lui 2025 vor fi deschiși în total peste 300 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres, incluzând:

  • Mai multe loturi ale Autostrăzii A7 între Ploiești și Pașcani (aprox. 200 km);
  • Alte segmente din A0 (Centura Capitalei);
  • Tronsoane ale A1 între Sibiu și Pitești;
  • Noi drumuri expres în zone precum Brăila–Galați, Albota–Pitești și Tureni (jud. Cluj).

Un accent deosebit este pus și pe Autostrada Unirii (A8), proiect strategic care va lega Transilvania de Moldova. Recent, a fost semnat contractul pentru tronsonul Miercurea Nirajului–Sărățeni (24 km), parte a secțiunii montane, ce va include un tunel de peste 1 km și alte 36 de structuri. Contractul, în valoare de aproape 3 miliarde de lei, are un termen de execuție de 30 de luni. Până acum, au fost semnate contracte pentru cinci tronsoane din A8, însumând peste 143 km, dar doar două sunt efectiv în execuție.

Conform CNAIR și Ministerului Transporturilor, ritmul lucrărilor s-a accelerat în ultimele luni, iar în următoarele săptămâni vor fi dați în trafic alți 12 km din A1 Sibiu–Pitești, completând legătura de autostradă între București și Curtea de Argeș. De asemenea, va fi finalizat ultimul tronson din drumul expres Craiova–Pitești, care include un nod rutier important de conectare cu A1.

Te-ar mai putea interesa și: Începe construcția celei mai lungi autostrăzi din România, care va ajunge până în Republica Moldova

Urmărește Daily Business pe Google News