Federația Norvegiană a Automobilului și jurnaliștii revistei Motor și-au făcut un obicei din a testa mașinile electrice. Astfel, începând din 2021, vara și iarna, sunt verificate autonomia, în condiții reale de trafic, și viteza de încărcare a modelelor de pe piața norvegiană.
Testele, denumite El Prix, durează două zile, pentru a oferi rezultate cât mai concludente.
În testul El Prix pentru iarna 2024-2025 au fost evaluate 24 dintre cele mai noi modele de mașini electrice din toate clasele, notează newsweek. Practic, s-a mers cu acestea până le-a murit bateria, pentru a se vedea diferența dintre autonomia reală și cea oficială (WLTP), declară de producători.
Cea mai mare diferență constatată a fost de -32 la sută, iar media, -19,4 la sută. Altfel spus, în condițiile hibernale, mașinile testate au avut o autonomie sensibil mai mică decât cea oficială.
Cele mai mari ”abateri” de la autonomia oficială le-au înregistrat Peugeot E-3008 (-32 la sută) și Voyah Dream (-29 la sută).
Vedeta testului este SUV-ul Polestar 3, la care diferența dintre autonomia oficială și cea reală a fost de doar 4,1 la sută.
Realizatorii testelor El Prix subliniază că acestea nu reprezintă o competiție pentru a vedea ce mașină are cea mai bună autonomie, ci au scopul de a arăta care dintre modelele de mașini electrice se apropie cel mai mult de autonomia declarată.
Citește și Una dintre cele mai mari fabrici din București, transformată în Kaufland, Lidl și galerie comercială