- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Cariere

Scaderea de 40-50% a pietei de training se reflecta si pe segmentul scolilor de afaceri

09 Sep, 00:01 • andra.gheorghe
Deprecierea cu pana la 50% a pietei de training, estimata pentru 2009, se va reflecta si in performantele scolilor de afaceri - programe de MBA si EMBA - segment care a generat anul trecut o piata de aproximativ 3 mil. euro si circa 2.500 de absolventi la nivel national, a spus Bianca Ioan, director de marketing al scolii Asebuss.
Scaderea de 40-50% a pietei de training se reflecta si pe segmentul scolilor de afaceri

Ioan explica scaderea prin faptul ca, in special pe piata din Romania, aceste cursuri sunt sustinute financiar de catre angajatori, pe baza bugetelor de training.

In randul cursantilor Asebuss, circa 70% sunt finantati partial sau total de catre companii, restul optand pentru finantare pe cont propriu.

Una din strategiile de „criza” la care a apelat Asebuss anul acesta a vizat, in conditiile mentinerii taxei de scolarizare la nivelul celei de anul trecut, introducerea unui program de discount, care variaza intre 1.000 si 2.000 euro per participant, si care se aplica fiecarui an academic, taxa urmand a fi platita in mai multe rate anuale. Pretul unui curs EMBA al Asebuss este de 21.500 euro.

Schimbari in comportamentul companiilor care finanteaza cursurile angajatilor

Bianca Ioan afirma ca exista in continuare companii care sustin manageri cheie in programul EMBA, insa procesul de selectie al acestora este mult mai riguros, etapele se intind pe o perioada mai lunga, iar decizia finala poate fi aprobata in acest an sau pentru bugetul urmator.

„Pe domenii de activitate, scaderea cea mai accentuata se inregistreaza pe segmentul banci si institutiii financiare, care de regula detineau aproximativ 20% din ponderea unei serii”, explica Ioan.

Incertitudinea situatiei economice determina insa pe multi manageri si antreprenori sa identifice un set de modalitati prin care sa devina mai pregatiti pentru un viitor greu de previzionat, iar participarea intr-un program complex, tip Executive MBA, poate fi una dintre solutii, adauga directorul de marketing Asebuss.

„Angajatorii pun mai mult accentul pe implicare si pe rezultate bune pe durata programului. Avem de exemplu directori de resurse umane cu care tinem legatura periodic si care sunt la curent cu situatia academica a managerilor din cadrul companiei, atunci cand acestia sunt sustinuti financiar de catre firma”, conchide reprezentantul Asebuss.

Diferenta dintre MBA si EMBA

Ceea ce deosebeste esential un program de Executive MBA fata de un MBA consta in faptul ca programele EMBA pun accentul pe experienta manageriala si pe metoda studiilor de caz, prin abordarea acestora din perspectiva de top management, explica Bianca Ioan.

In plus, echipa de profesori ai unui asemenea program este special pregatita pentru a valorifica la maxim experienta in munca a cursantilor, adauga aceasta.

Programul romano-american de Executive MBA ASEBUSS dureaza 2 ani, in sistem part-time si se adreseaza managerilor cu 3-5 ani experienta manageriala, precum si antreprenorilor. Este desfasurat in parteneriat cu Universitatea Kennesaw State University, Atlanta-Georgia, SUA.

Printre programele de MBA prezente pe piata din Romania se numara WU Executive Academy MBA – cea mai scumpa scoala de afaceri de pe piata locala, Bucharest School of Management, MBA DeSales University, MBA Open University Business School (OUBS).

Preturile programelor pornesc de la 2.000 si ajung la peste 30.000 euro.