- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Diverse

AVERTISMENT! Un nou pericol se află pe aeroporturi! Infractorii cibernetici sunt cu ochii pe românii care călătoresc

15 Jul, 22:09 • Constantin Cristina
Hackerii au descoperit o nouă metodă de a păcălii oamenii în aeroport. Profită de orice ocazie și nimic nu le scapă. Iată la ce trebuie să fii atent când călătorești.
AVERTISMENT! Un nou pericol se află pe aeroporturi! Infractorii cibernetici sunt cu ochii pe românii care călătoresc

De la un timp, infractorii cibernetici își găsesc întotdeauna de lucru, mai exact, își găsesc ținte pe care să aplice noile strategii, a informat cancan.ro. Așadar, noua metodă a hackerilor este cea de pe aeroporturi, prin care aceștia profită de situațiile neplăcute făcute de companiile aeriene și astfel ajung să aibă cât mai multe victime.

Citește și: Românii, păgubiți de hackeri. Ce presupune noua fraudă. Avertismentul Poștei Române cu privire la infractorii informatici

AVERTISMENT! Un nou pericol se află pe aeroporturi! Infractorii cibernetici sunt cu ochii pe românii care călătoresc

Zborurile anulate din ultima perioadă au devenit mijlocul prin care infractorii cibernetici pot obține tot mai multe date confidențiale de la călători. Mai precis, călătorii care se află în situația în care i s-a anulat zborul, primesc mesaje cu privire la obținerea unor despăgubiri pentru disconfortul creat.

Victimele nu trebuie decât să acceseze link-ul trimis prin mesaj, să urmeze pașii de completare a unei cereri care îi va ajută să-și recupereze banii, iar datele confidențiale sunt direct transmise către acești hackeri.

infractori cibernetici
infractori cibernetici

Specialiștii consideră că aceste mesaje sunt de fapt, o formă de phishing, care presupune furtul de date personale pentru a accesa conturile bancare ale victimelor.

„Zborul tău recent a fost întârziat, iar tu poți avea dreptul la 600 de € despăgubire. Începe-ți cererea aici”, este mesajul pe care l-au primit mai multe persoane care au avut programat un zbor.

Mai mult, reprezentanții companiilor reale subliniază că ei nu transmis acest tip de mesaje către pasageri.

„Corespondența cu noi nu este inițiată de noi, ci de pasagerul care este interesat de ajutor. Unii ne-au întrebat care ar fi procedura, alții au fost foarte deranjați și ne-au întrebat de unde sunt disponibile datele lor de contact, respectiv numerele de telefon”, a transmis Ramona Colea – reprezentant firmă care se ocupă de drepturilor pasagerilor.

Sfatul din partea companiilor aeriene este ca pasagerii să fie foarte atenți cu privire la această metodă de înșelătorie și să nu furnizeze niciodată informații personale sau să acceseze link-uri suspecte primite prin astfel de mesaje.

„Lanțul este destul de extins, vulnerabilitatea și problema de securitate poate exista oriunde. Aceste mesaje se numesc mesaje de tip phishing și au rolul de a ‘pescui‘ victimele”, a declarat Andrei Bozeanu – cercetător securitate cibernetică, pentru sursa citată.

Alte articole: Hackerii bagă bloggerii în sperieți! La fiecare 39 de secunde are loc un atac cibernetic. Află cum să stai la distanță și să fii protejat