- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Cariere

Documentele care îți pot ușura viața pentru un nou loc de muncă. Actele esențiale cerute de Resurse Umane

17 Jun, 20:16 • Constantin Cristina
Ce acte esențiale cer departamentele de Resurse Umane pentru schimbarea unui loc de muncă.
Documentele care îți pot ușura viața pentru un nou loc de muncă. Actele esențiale cerute de Resurse Umane

Dacă vrei să-ți schimbi locul de muncă, trebuie să știi care sunt documentele necesare care îți pot ușura viața, a notat stirileprotv.

Vezi și: Vești excelente pentru români! Vechimea se adaugă la pensie. Iată documentele de care ai nevoie

Documentele care îți pot ușura viața pentru un nou loc de muncă. Actele esențiale cerute de Resurse Umane

Fiecare departament de Resurse Umane, din cadrul tuturor companiilor îți vor cere să prezinți câteva acte necesare pentru postul de angajare.

Dacă actele necesare după aplicare sunt CV-ul și o scrisoare de intenție, orice candidat pentru respectivul job trebuie să respecte întregul proces de angajare. Diploma ultimei școli absolvite nu trebuie să lipsească din dosarul aferent jobului.

Pe lângă actele de angajare, este necesară și semnarea unor acorduri, în funcție de job. Acestea pot varia de la contracte de exclusivitate, până la contracte de confidențialitate sau regulamente de ordine interioară.

Așadar, documentele necesare care trebuie prezentate la HR în momentul depunerii dosarului pentru noul job sunt:

  • Cv
  • Cartea de identitate + copie
  • certificat de naștere
  • adeverință medicală
  • adeverință de vechime
  • cazier judiciar
  • recomandare din partea AJOFM (dacă este cazul)
documente
documente

Documente de semnat la angajare

În momentul în care toate actele necesare au fost aduse la departamentul de resurse umane, este nevoie să se semneze câteva documente importante pentru a finaliza procesul de angajare. Orice nou angajat este obligat să semneze regulamentul de ordine interioară, care de regulă conține toate regulile de la noul loc de muncă, inclusiv ierarhii și fluxul de muncă.

Bine înțeles, semnarea unui contract de angajare este și el obligatoriu, iar în acel document se regăsesc toate detaliile cu privire la relația contractuală dintre noul angajat și companie. De asemenea, în acest document se vor regăsi și numărul zilelor de concediu oferite, salariul, perioada de preaviz, și alte date importante pentru fiecare nou angajat. 

Angajatul mai trebuie să semneze anexele la contract sau actele adiționale, fișa postului, în care sune menționate atribuțiile angajatului, acordul GDPR, care se semnează la preluarea datelor personale și alte documente care atestă condiții speciale, dacă este cazul.

Alte articole: 70.000 de euro finanțare pentru români. Ce documente ai nevoie pentru a obține sprijinul financiar