- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

S-a dat bătălia hypermarket-urilor! Cum a evoluat topul marilor retaileri alimentari în anul 2022

01 Jun, 17:01 • Cornel Ghimeșan
Lidl rămâne lider incontestabil al pieței comerțului alimentar. Top 3 al celor mai mari retaileri, conform cifrei de afaceri, se menține, pe primele poziții fiind Lidl, Kaufland și Profi Rom Food.
S-a dat bătălia hypermarket-urilor! Cum a evoluat topul marilor retaileri alimentari în anul 2022

Trăgând linie după anul 2022, top 3 al celor mai mari retailer alimentari, conform cifrei de afaceri, se menține, pe primele poziții fiind Lidl, Kaufland și Profi Rom Food. Totuși, în top au existat și modificări, dat fiind că Metro a făcut schimb de poziții cu Mega Image, avansând pe locul 5, în timp ce Penny a devansat Auchan, ajungând pe a 7-a poziție. Dacă privim la nivel de grup, Carrefour este peste Profi. Din topul celor 10 retaileri aflați în top, 7 au raportat creșteri ale vânzărilor peste nivelul inflației din anul 2022. în timp ce celelate 3 au înregistrat o scădere a profitului.

Citește și: Iohannis spune STOP GREVĂ! Document: Măririle de salarii au fost aprobate de Guvern „Negocierile s-au încheiat”

Cu excepția Auchan și Selgros, ceilalți mari retaileri au înregistrat creșteri de două cifre ale vânzărilor, dacă ținem cont de cifra de afaceri, chiar și în condițiile în care rata inflației a fost de 13,8% anul trecut, conform unei analize Economica pe baza datelor comunicate de companii și publicate de Ministerul de Finanțe.

Cum arată topul retailerilor alimentari

Lidl rămâne lider incontestabil al pieței comerțului alimentar, care și-a câștigat poziția în 2020. Anul trecut a înregistrat un rulaj net de 18,4 miliarde de lei, după o creștere de 24,3% față de 2021, peste rata inflației. Dacă privim din punct de vedere al profitabilității, compania a reușit un rezultat net de peste 1 miliard de lei, cu 43% peste nivelul din anul anterior. Lidl a finalizat 2022 cu 346 de magazine la nivel local, după un an cu 38 de inaugurări, dintre care 10 relocări.

Următorul pe listă este Kaulfand, care are afaceri de 16 miliarde de lei, asta după ce anul trecut rulajul a crescut cu 14% față de anul 2021. Totuși, profilul net cu 0,9%, ajungând până la 884,3 milioane de lei. Anul trecut gigantul retailer alimentar a avut 13 inaugurări de magazine și șapte modernizări.

Grupul francez Carrefour este format din mai multe entități juridice, respectiv: Carrefour S.A. (hipermarketuri), Columbus Internațional (fostele Billa), Supeco Investment (lanțul hibrid Supeco) și Artima S.A. (supermarketuri, magazine proximitate). Gigantul grup a ajuns anul trecut la afaceri consolidate de peste 14,7 miliarde de lei. Comparativ cu anul 2021, grupul a înregistrat o creștere de 12,2%, deci sub rata inflației.

Detalii despre evoluția companiilor în tabelul de mai jos:

Alte articole: Îmbulzeala de pe litoral în minivacanța de Rusalii! Care este cea mai solicitată stațiune și ce prețuri oferă

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult