- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Diverse

Șocul trăit de un român după ce s-a trezit cu o sumă colosală de plătit la energie „Mi-a trimis o factură de aproape 8.000 de lei”

19 Jul, 10:08 • Constantin Cristina
Un fost client Enel, actual client Hidroelectrica, s-a trezit cu o factură de regularizare pe 3 ani la energia electrică din partea Enel. Povestea a devenit virală pe rețelele sociale.
Șocul trăit de un român după ce s-a trezit cu o sumă colosală de plătit la energie „Mi-a trimis o factură de aproape 8.000 de lei”

Românii primesc în continuare facturi cu sume extrem de mari de plată la energie electrică și este vorba de regularizare. Este cazul unui bărbat care a are de plată 8.000 de lei, factură emisă de Enel, a scris ziare.com.

Vezi și: Străinii preferă apartamentele și vilele din Pipera! Care este motivul pentru care zona aceasta imobiliară a explodat

Șocul trăit de un român după ce s-a trezit cu o sumă colosală de plătit la energie „Mi-a trimis o factură de aproape 8.000 de lei”

Românul în cauză este fost client la Enel, actual client la Hidroelectrica și spune că s-a trezit cu o factură din partea Enel la energie în valoare de 8.000 de lei. Povestea a devenit virală pe Facebook, unde mai mulți internauți au comentat la postare.

„Fost client Enel, actual client Hidroelectrica din iunie 2022. Long story short, Enel mi-a trimis o factură de aproape 8000 de lei, cu titlul de regularizare 24.12.2018-27.06.2022, cu explicația. În urma verificărilor efectuate, dorim să vă informăm faptul că o echipă a operatorului de distribuție zonal a efectuat o citire de verificare a aparatului de măsură ce deservește locul de consum mai sus menționat.

Dorim să vă aducem la cunoștință faptul că, în data de 27.06.22 contorul seria 0010007123xxxxx afișa indexul 35978.În aceste condiții am emis factura 110010xxxxx în valoare de 7.981,62 lei, factură ce a fost transmisă către dumneavoastră în dată de 22.05.2023.De asemenea va informăm că pe pagina 4 a facturii regăsiți perioadele facturate, prețul aplicat pentru fiecare perioadă separat, cât și plafonările conform ordonanțelor în vigoare.

În urma unor discuții greoaie și foarte încurcate cu Enel, ce s-au întins pe aproape o lună și jumătate, nu mi-a mai rămas decât o plângere la ANRE sau achitarea facturii. Ce părere aveți? E normal să mi se emită o factură de regularizare pe 3 ani și jumătate în condițiile în care la momentul la care am trecut la Hidroelectrica, aveam la Enel facturile plătite la zi, ba mai mult, Enel practica o regularizare la fiecare început de an…”, a scris acesta pe grupul Client Hidroelectrica.

Factură
Factură

Membrii grupului au încercat să găsească diferite soluții pentru a-l ajuta pe bărbat.

„Dacă au găsit kw nefacturați, da e normal să-ți emită factură, în schimb dacă tu ai plătit acei kw fie la Enel fie la Hidroelectrica și vei face dovadă cu facturile respective ți se va anula.”

„Au ales să facă recalcularea pe 3 ani, pentru că ăsta e termenul general de prescripție, în civil. Dacă era de 10 ani, pe 10 ani o făceau.”

„Legea îi obligă pe cei din energie, că la o perioadă de 6 luni (până acum un an), și mai nou, o dată la 3 luni, să citească și ei indexul, pe lângă indexul trimis de noi. Cel puțin așa știu eu…”

„Verificați indexul contorului de pe ultima factură plătită la Enel și de pe prima factură plătită la Hidroelectrica să vedeți dacă corespund.”

„Când a fost schimbat furnizorul, a fost transmis de către distribuitor, către noul furnizor indexul contorului din contract. Daca nu ați reușit pe cale amiabilă și ați trecut prin toate etapele, cum spuneți, mergeți la un avocat și acționați în instanța. Acțiunea în instanța va suspendă achitarea facturii până la soluționare.”

Alte articole: Metoda prin care poți să câștigi o grămadă de bani! Românii au luat cu asalt fenomenul