English
Romanian
ro
Diverse

Turiștii își pot risca viața dacă vizitează acest loc din România care aparține de Patrimoniul UNESCO „Am urcat abrupt ținându-ne de copaci, pietre și rădăcini”

03 Sep, 09:22 • Constantin Cristina
Locul din România aflat în Patrimoniul UNESCO, unde turiștii riscă să-și pună viața în pericol dacă merg să-l viziteze. Iată cum este descris traseul de către o turistă.

România deține o mulțime de locuri superbe, printre care și acest loc, care se află în Patrimoniul UNESCO, însă turiștii își pot pune viața în pericol dacă îl vizitează, a informat adevarul.ro.

Citește și: Românul care și-a dublat veniturile, după ce a dat lovitura în Egipt. A făcut doar două investiții la preț de chilipir

Este vorba de cetatea dacică Bănița, are face parte din Patrimoniul UNESCO, însă nu poate fi vizitată de nimeni, deoarece are nevoie de o consolidare serioasă. Totodată sunt multe persoane își riscă viața doar pentru a avea parte de o priveliște nemaiîntâlnită.

De asemenea, cetatea se află în județul Hunedoara și aparține de Patrimoniul UNESCO de peste 20 de ani. Așadar, Drumul este inaccesibil fiindcă nu este marcat, iar turiștii riscă să se rătăcească înainte de a ajunge la cetate. Totodată, o pantă abruptă care se ivește înainte de construcție le poate pune viața în pericol.

cetatea dacică Bănița, locul care aparține de patrimoniul UNESCO

Traseul a fost descris de către o turistă

O turistă care a ajuns în acest loc a descris traseul complicat și plin de pericole. Deși destinația ar putea să atragă numeroși oameni care să viziteze cetatea, nu s-a consolidat de zeci de ani și reprezintă un pericol. Ea și prietenii săi au ales să meargă până la cetate, însă drumul nu era marcat și s-au rătăcit de câteva ori.

„Ni s-a spus să nu mergem, pentru că riscăm să ne rătăcim, nefiind amenajat vreun traseu spre cetate. Nu am crezut că va fi atât de greu. Am mers vreo jumătate de kilometru pe marginea liniei ferate, până la podul din dreptul căruia putem aborda dealul. Apoi am luat-o pe potecă, însă nu am reușit să urmărim marcajele.

Am urcat abrupt ținându-ne de copaci, pietre și rădăcini. Pe deal nu am găsit decât câteva pietre, vreo două steaguri agățate de crengi și priveliștea Văii Jiului și a țării Hațegului. La întoarcere ne-am rătăcit de mai multe ori, ajungând pe marginea prăpastiei. A fost o experiență obositoare”, a declarat pentru Adevărul o tânără venită din Deva.

Alte articole: Locul din România care a uimit întreg mapamondul! Care este legenda care l-a făcut celebru în toată lumea