- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Zi decisivă pentru magistralele de metrou din Cluj-Napoca și București. Boc și Grindeanu află vineri dacă vor semna contractele

10 Mar, 10:56 • Gorgorin iulia
Emil Boc și Sorin Grindeanu urmează să afle astăzi dacă vor semna contractele pentru linia de metrou de la Cluj-Napoca și secțiunea a doua a M6 Băneasa – Otopeni, investițiile urmând să fie derulate cu constructori mari din Turcia.
Zi decisivă pentru magistralele de metrou din Cluj-Napoca și București. Boc și Grindeanu află vineri dacă vor semna contractele

Contractele pentru proiectarea și execuția magistralelor de Metrou M 1 Cluj-Napoca și M 6 Băneasa-Otopeni pot fi semnate în următoarele săptămâni dacă vineri, 10 martie NU se depun contestații la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), conform economedia.ro

Citiți și: Milioane de euro vor fi investiți în infrastructură. Declarațiile ministrului Sorin Grindeanu. S-au semnat contractele

Contractele au o valoare de peste 10 miliarde lei

contractele
contractele

Câștigătorii contractelor cu o valoare de peste 10 miliarde lei au fost câștigate de asocieri conduse de Gulermak, un constructor din Turcia care a lucrat la linii de metrou din Istanbul, Dubai sau Varșovia. Annțul a fost făcut pe 28 februarie de Primăria Cluj Napoca și Ministrul Transporturilor, prin intermediul Metrorex.

Cel mai probabil, comunicarea oficială a rezultatelor va avea loc în data de 13 martie. Până acum, nu au fost depuse contestații la CNSC, dar de cele mai multe ori, plângerile se depun sau se trimit în ultima zi.

Rămâne de văzut dacă turcii se vor contesta sau nu între ei.

Contractul de 9 miliarde pentru construirea M 1 Cluj Napoca a fost câștigat de asocierea Gulermak-Alstom-Arcad. Magistrala de 21 de kilometri și 19 stații și ar trebui să fie gata în 8ani. De asemenea, pentru construcția magistralei au fost alocați 300 de milioane de Euro, finanțare prin PNRR. Ministerul Transporturilor asigură finanțarea de la bugetul de stat, fonduri europene, dar și Primăria Cluj Napoca va avea o contribuție de la Bugetul Local. A doua ofertă a fost depusă de Asocierea Dogus-Siemens.

În ceea ce privește contractul pentru construcția M6 Băneasa-Aeroportul Otopeni, acesta este de 1,3 miliarde lei și a fost câștigat de Asocierea Gulermak-Somet (constructor care lucrează la stația Tudor Arghezi din Sectorul 4). Durata de 4 ani include 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție.

Lucrările pentru M6 ar putea începe chiar în luna mai a acestui an.

„A fost desemnat câștigătorul contractului pentru construcția unui nou sector al liniei de metrou M6 care va asigura legătura cu Aeroportul Internațional Henri Coandă.Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii Tokyo – Aeroport Otopeni a fost atribuit unei Asocieri de constructori și proiectanți din Turcia. Contractul are o valoare de 1,27 miliarde de lei (fără TVA).
Finanțarea contractului este asigurată din fonduri de la bugetul de stat și fonduri externe rambursabile, iar lucrările sunt programate să dureze 48 luni de la data emiterii Ordinului de Începere.
Lotul 1.2 (Tokyo – Aeroport Otopeni) al Magistralei 6 va avea o lungime de 7,6 km.
Vor fi realizate 6 stații de metrou: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni.
După finalizare, acest lot va completa traseul Magistralei 6 de metrou și va asigura legătura între actuala stație de metrou 1 Mai existentă și Aeroportul Otopeni. Întreaga Magistrală 6 a metroului bucureștean va avea o lungime de 14,2 km și 12 stații de metrou”, a anunțat Sorin Grindeanu, pe 28 februarie, pe pagina sa de Facebook.

Pentru linia de metrou spre Aeroportul Otopeni, Guvernul Japoniei a acordat un împrumut de 320 de milioane de euro. Finanțarea se va face și cu fonduri de la Buget. Pentru prima secțiune, Gara de Nord-Băneasa Guvernul a cerut Comisiei Europene să aprobe transferul celor 300 de milioane de Euro din PNRR de la M 4 Gara de Nord -Filaret la M 6 (prima secțiune).

Comisia nu finanțează și secțiunea Băneasa-Otopeni pentru că a asigurat CFR Infrastructură aproape 100 de milioane de Euro pentru linia de tren. Contracandidații au fost Alsim Alarko (constructorul primei secțiuni a M 6) și Dogus.

Citiți și: Noi detalii despre metroul M6. Ministerul Transporturilor confirmă data la care ar putea începe lucrările

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile și amante”
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile ...
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Ucraina-Rusia: Vladimir Putin afirmă că unele propuneri din planul american de a pune capăt războiului din Ucraina sunt inacceptabile pentru Kremlin
Ucraina-Rusia: Vladimir Putin afirmă că unele propuneri din planul american de a pune capăt războiului ...
România va avea 100.000 de acceleratoare AI la Cernavodă și Doicești. Guvernul a aprobat ca Ministerul Energiei să devină coordonator principal al proiectului de 5 miliarde de euro
România va avea 100.000 de acceleratoare AI la Cernavodă și Doicești. Guvernul a aprobat ca Ministerul ...
Un livrator de mâncare a rămas fără loc de muncă după ce și-a tuns barba
Un livrator de mâncare a rămas fără loc de muncă după ce și-a tuns barba