- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Economie

CEO Vodafone România: Am investit mai mult de 5 miliarde de euro pe piața românească și suntem un exemplu unic de creștere pe segmentul IT&C în cadrul grupului

21 Mar, 15:37 • Andrei Alina
Vodafone România a investit peste 5 miliarde de euro pe piața românească urmând ca în 2024 accentul să fie pe implementarea tehnologiei 5G, a declarat Achilleas Kanaris, CEO Vodafone România.
CEO Vodafone România: Am investit mai mult de 5 miliarde de euro pe piața românească și suntem un exemplu unic de creștere pe segmentul IT&C în cadrul grupului

Achilleas Kanaris, CEO Vodafone România  a anunțat planurile companiei pentru perioada următoare.

”Companiile din telecom obișnuiau să fie afaceri locale, dar din ce în ce mai mult, devin platforme globale. Suntem cel mai mare furnizor de servicii IoT din lume și de aici vine cea mai mare parte a profitului nostru în acest moment. Și în România avem o istorie îndelungată, am investit mai mult de 5 miliarde de euro pe piața românească și am fost mereu primii care am adus tehnologii noi pe piață, de la primele rețele 2G, 3G, la 4G și acum cu 5G. Deci atunci când vine vorba de tehnologii de rețea suntem lider indisputabil. Avem o parte substanțială din business, pe care noi o numim non-conectivity, respectiv partea de tehnologii, care include o gamă largă de produse și servicii pe care le oferim clienților noștri, în special companiilor și sunt foarte fericit sa spun că, în acest moment, suntem probabil cel mai mare integrator de sisteme din țară, o poveste care a început în urmă cu trei ani. Datorită oportunităților din piață și a schimbărilor interne am reușit să avem această realizare și este un caz unic în grupul Vodafone atât în România, cât și în piața de IT&C. Vodafone România este un exemplu unic de creștere pe segmentul IT&C în cadrul grupului Vodafone. Așadar suntem o componentă foarte importantă a transformării digitale a țării”, a declarat Achilleas Kanaris, CEO al Vodafone România, în cadrul conferinței Microsoft Summit, citat de Economica.net.

Citește și: Vodafone Romania participă la licitația organizată de Inspecția Muncii pentru achiziționarea unui sistem informatic pentru REGES. Acesta va permite creșterea gradului de digitalizare a instituției

Strategia Grupului Vodafone pentru România, dar și la nivel global, vizează transformarea sa dintr-un furnizor de telecomunicații într-o companie digitală care oferă nu doar conectivitate, ci și servicii de tehnologie. Iar schimbarea de perspectivă menționată de CEO-ul Vodafone România are la bază inteligența artificială.

”AI-ul se transformă atât de repede și evoluția se întâmplă la o viteză fantastică, astfel că nimeni nu poate spune că știe exact cum AI-ul le va afecta afacerea. Ce vă pot spune, este că la Vodafone am îmbrățișat AI-ul și lucrăm la cazuri de utilizare specifice. Un alt lucru de care am beneficiat a fost că acum câțiva ani am trecut printr-o transformare IT semnificativă. Ne transformăm mai rapid către a fi un campion digital și o companie digitală și o companie care este capabilă să ofere mult mai mult decât doar conectivitate clienților noștri. Folosim AI în multiple aspecte ale modului în care funcționăm, în rețea, în IT, în Call Center, dar și în marketing. Și nu în ultimul rând, îl folosim și cu partenerii noștri, cum ar fi Salvamontul, pe probleme importante cum ar fi salvarea vieților”, a mai spus Achilleas Kanaris.

Citește și: Violeta Luca, românca ce va ocupa poziția de CEO al Vodafone Cehia din ianuarie 2024!

CEO Vodafone a amintit de parteneriatul pe care compania pe care o conduce l-a semnat cu Microsoft România. La nivel local, parteneriatul își propune nu doar transformarea Vodafone cu ajutorul inteligenței artificiale, ci și să accelereze digitalizarea întreprinderilor mici și mijlocii prin lansarea de noi produse și servicii.

”Sunt foarte mândru, deoarece Vodafone și Microsoft în România au văzut oportunitatea mai devreme decât grupurile noastre (…) Operatorii de telecomunicații își schimbă modelele de afaceri, iar parteneriatele sunt extrem de importante în viitor. Și când vine vorba de AI și de utilizarea AI-ului în transformarea nu numai a Vodafone, ci și a clienților noștri, care este un aspect tipic, să spunem, pentru noi în viitor, este o oportunitate unică. Și deja în România, am început să exercităm această colaborare strategică. Există mult mai mult accent pe digitalizarea IMM-urilor. Și cred că vom vedea mult mai multe produse și servicii care vin ca urmare a acestui parteneriat”, a mai spus CEO Vodafone România.