- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Economie

Investiţie de 50 de milioane de euro într-o comună din Vâlcea. Vor fi create circa 600 de locuri de muncă

19 May, 13:06 • Andrei Alina
O companie românească anunță o investiție uriașă într-o comună din Vâlcea. Deschide o fabrică de procesare a cărnii de pasăre și face angajări. Vor fi create circa 600 de noi locuri de muncă.
Investiţie de 50 de milioane de euro într-o comună din Vâlcea. Vor fi create circa 600 de locuri de muncă

Grupul românesc Carmistin investeşte în comuna Frânceşti, județul Vâlcea, peste 50 de milioane de euro, dintre care 15 milioane de euro reprezintă ajutor de stat, în realizarea unei noi unităţi de producţie pentru procesarea cărnii de pasăre, investiţie care va duce la crearea a circa 600 de locuri de muncă în zonă, potrivit reprezentanţilor companiei.

Citește și: Salariul din România plătit cu 1600 de euro. Ce presupune jobul de cloud systems administrator

Managerul general al Avicarvil Vâlcea, Gabi Crăciun, a precizat că noul abator, care va avea o capacitate de procesare de 200.000 de pui pe zi, va fi gata la sfârşitul acestui an şi operaţionalizat la începutul anului viitor, firma având în dezvoltare şi o asociaţie de producători care ar putea să-şi abatorizeze producţia la Vâlcea după deschiderea noii unităţi.

„În momentul de faţă, la capacitatea pe care o avem, tăiem în doar fermele proprii. Avem alte ferme în dezvoltare, dar în acelaşi timp avem o asociaţie de producători pe care o dezvoltăm şi încercăm să fim lângă ei cu know-how, cu ajutor investiţional şi aşa mai departe”, a spus Crăciun.

Citește și: Rata şomajului în judeţele din România. Care este locul cu cei mai mulți oameni fără loc de muncă

Cu o cifră de afaceri de peste 1,8 miliarde de lei, Grupul Carmistin este în prezent unul dintre cei mai importanţi producători de alimente din România, cuprinzând peste 20 de companii active în producţia de carne de pasăre şi ouă, creşterea porcilor, creşterea bovinelor, dar şi în producţia de cereale. Divizia de pui ocupă circa 50% din business-ul companiei, brandul LaProvincia, dezvoltat la Vâlcea încă din anul 2008, odată cu preluarea diviziei Agro de la fostul combinat Oltchim Râmnicu Vâlcea, fiind cotat în primele trei din ţară.