Activele digitale câștigă din ce în ce mai mult teren, devenind o opțiune de plată pentru produse și servicii obișnuite, de la jocuri și cumpărături, până la rezervări de călătorii. Un nou raport arată că tendința se consolidează pe măsură ce interesul pentru utilizarea activelor crește, notează Mediafax.
Odată cu dezvoltarea plăților prin cod QR a portofelelor mobile și a cardurilor conectate la cripto, utilizatorii sunt mai încrezători în siguranța stablecoin-urilor, dar și în fiabilitatea infrastructurii de plăți bazate pe blockchain. De la achiziții în aplicații la scanări QR în magazine, infrastructura începe, în final, să țină pasul cu cererea.
„Plățile în cripto nu mai sunt un comportament marginal, ci devin parte integrantă a modului în care oamenii tranzacționează în funcție de regiune și generație. Ceea ce își doresc utilizatorii este fiabilitate, compatibilitate și control. Fie că este vorba de un cod QR la casă sau de o achiziție online cu stablecoin, așteptarea este ca plata cu cripto să fie la fel de simplă ca cea cu numerar. Provocarea pentru portofelele digitale este să îndeplinească această așteptare fără a compromite principiile auto-custodiei”, a declarat Jamie Elkaleh, director de marketing al Bitget Wallet.
Citește și: Carburanții se scumpesc de la 1 august. Accize mai mari, TVA crescut și efecte în lanț asupra economiei
Raportul scoate în evidență diferențele dintre generații în privința folosirii criptomonedelor. Mai exact, aproximativ 40% dintre membrii Generației Z folosesc cripto pentru jocuri, iar 35% pentru a oferi cadouri, ceea ce arată o preferință clară pentru activitățile sociale și recreative. Pentru acest segment, experiențele din sfera gamingului, distractive și rapide sunt principalele puncte de intrare în lumea activelor digitale.
Milenialii, cei cu vârste cuprinse între 30 și 44 de ani au o abordare mai echilibrată, folosind cripto pentru diverse activități precum călătorii, gaming și produse digitale. Acest aspect îi face pe cei mai versatili în comportamentul de consum. Criptomonedele înseamnă confort, economie și acces rapid la piețele globale, fie că vorbim despre rezervări de hoteluri sau achiziționarea de gadgeturi.
Pe de altă parte, Generația X, cea cu vârsta de peste 45 de ani, alocă buget pentru călătorii, produse digitale, cumpărături online, investiții imobiliare sau plata facturilor.