Știri interne

STUDIU: Cât vor cheltui românii de Black Friday 2022. La cumpărăturile de haine, ţara noastră se află pe locul doi

25 Oct, 13:36 • stefan.vlad
Black Friday este, fără îndoială, una dintre cele mai aşteptate zile ale anului când vine vorba atât de cumpărăturile online, cât şi de cele offline. Potrivit unui studiu, realizat printr-un chestionar, în perioada 4-18 septembrie, cu peste 4.900 de respondenţi, românii plănuiesc să cheltuie până la 1.000 de lei pe comenzi online.
STUDIU: Cât vor cheltui românii de Black Friday 2022. La cumpărăturile de haine, ţara noastră se află pe locul doi

Dacă în 2021 procentul oamenilor care plănuiau să cumpere îmbrăcăminte cu ocazia Black Friday era de 75%, anul acesta a adus o scădere de remarcat. Cu alte cuvinte, 67% dintre consumatori doresc să-şi achiziţioneze articole la preţ redus.

Citeşte şi: evoMAG se așteaptă la o creștere de 10% a vânzărilor în Black Friday 2022

Cât vor cheltui românii de Black Friday 2022

În plus, s-a modificat şi ponderea persoanelor care nu au încă idee dacă îşi vor cumpăra haine sau nu cu acest prilej: de la 16% la 25%.
Cumpărăturile impulsive sunt înfloritoare, deşi contextul actual le descurajează. 48% dintre români spun că nu îşi vor planifica achiziţiile în avans, dar vor căuta cele mai bune oferte în această vânătoare a reducerilor.

38% vor cheltui intre 250-500 de lei, 22% vor avea un interval de 500-1.000 de lei, iar 19% nu s-au hotărât încă.

Suma de până la 500 de lei pentru achizitiile online de Black Friday ne plasează pe locul doi în Europa. 40% dintre unguri nu vor depăşi pragul de 100 de euro pentru comenzile de Black Friday, românii ocupă locul secund, iar pe pozitia urmatoare se afla bulgarii (32% vor cheltui până la 100 de euro pentru cumparaturile lor de Black Friday).

Clientii s-au familiarizat cu procesul de achiziţie online, considerându-l mai convenabil decât cel offline. 54% dintre respondenţi au spus că nu s-ar simţi confortabil la cumpărături în magazinele fizice în perioada Black Friday, iar dacă ar observa o supraaglomerare, ar pleca.

Studiul a fost realizat de GLAMI Fashion (Re)search, un sondaj în derulare dedicat modei.

Ce este Black Friday?

Black Friday a fost introdus în România pentru prima oară în anul 2011. Succesul de care s-a bucurat ziua de Black Friday în România („Vinerea Neagră”), cunoscută și ca ziua cu cele mai multe reduceri din an, a făcut ca de la an la an tot mai multe magazine online să se alăture acestui eveniment de shopping.

Spre deosebire de Black Friday-ul sărbătorit în Statele Unite ale Americii în ziua următoare după Thanksgiving Day („Ziua Recunoștinței”), în România ziua de Black Friday este organizată de obicei cu o săptămână mai devreme. Și acest lucru se întâmplă pentru a permite curierilor să poată livra comenzile din ziua de Black Friday până la mini-vacanța prilejuită de Ziua Națională a României – 1 Decembrie.

În acest an, Black Friday va avea loc pe data de 11 noiembrie.