- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Economie

Vânzări record la Ikea după creşterile preţurilor. S-a înregistrat o creştere de peste 13% pentru comerţul online

14 Oct, 12:46 • stefan.vlad
Vânzări record la Ikea după creşterile preţurilor. Grupul suedez a anunţat joi vânzări anuale record pe măsură ce majorările de preţuri şi efectele generate de eliminarea restricţiilor din timpul pandemiei au compensat pentru problemele de aprovizionare, scăderea încrederii consumatorilor şi ieşirea grupului de pe piaţa din Rusia, transmite Reuters.
Vânzări record la Ikea după creşterile preţurilor. S-a înregistrat o creştere de peste 13% pentru comerţul online

Vânzări record la Ikea după creşterile preţurilor.  Inter IKEA, francizorul pentru cel mai mare retailer de mobilier din lume, a precizat că vânzările la toate magazinele IKEA precum şi vânzările online au crescut cu 6,5% în exerciţiul fiscal încheiat la finele lunii august, până la 44,6 miliarde de euro.

Inflaţia şi problemele de pe lanţurile de aprovizionare au afectat vânzările în anul fiscal 2022 şi au dus la o creştere a costurilor şi preţuri mai mari. Aceasta înseamnă că vânzările au crescut în termeni financiari, dar, cantitativ, vânzările nu au crescut„, a precizat Ikea într-un comunicat de presă.

Separat, Ingka Group, care deţine cea mai mare parte a magazinelor Ikea, inclusiv cele din Europa, principala piaţă a grupului, precum şi cele din Rusia, care au fost închise, a precizat că vânzările sale au crescut cu 5,6%, până la 39,5 miliarde de euro.

Citeşte şi: Cat castiga un excavatorist in Romania?! Salariul unui muncitor pe un utilaj urias care extrage carbune sare de 1.000 de euro!

Vânzări record la Ikea după creşterile preţurilor

Directorul general de la Inter IKEA, Jon Abrahamsson a precizat că grupul nu are altă alegere decât să majoreze preţurile în acest an, în contextul inflaţiei, punând capăt mai multor ani de stabilitate a preţurilor.

Din păcate nu putem ignora creşterea costurilor cu materiile prime şi transportul„, a subliniat Jon Abrahamsson. Acesta a adăugat că accesibilitatea produselor Ikea este mai importantă ca niciodată în contextul scăderii încrederii consumatorilor şi înmulţirii temerilor privind o recesiune globală.

Vedem asta în gama noastră de produse cu preţuri reduse, care reprezintă jumătate din gama noastră, şi care înregistrează performanţe superioare acum. Oamenii pur şi simplu caută preţuri bune„, a spus directorul de la Inter IKEA.

La începutul lunii şi divizia Ikea România a informat că a înregistrat o creştere de 2,5% a vânzărilor totale, respectiv de peste 13% pentru comerţul online, şi o cifră de afaceri care a depăşit un miliard de lei, în anul fiscal 2022, comparativ cu anul precedent. Peste 4,5 milioane de oameni au vizitat magazinele din România, iar magazinul online a avut peste 31,2 milioane de vizitatori.

Grupul suedez Ingka este unul dintre cele 12 grupuri diferite de companii care deţin şi operează Ikea în baza unor acorduri de franciză cu Inter Ikea Systems BV. Grupul Ingka are trei domenii de activitate: Ikea Retail, Ingka Investments şi Ingka Centre. Grupul Ingka este un partener strategic în sistemul de franciză Ikea, operând 378 de magazine Ikea în 30 de ţări.

IKEA face angajări. Când încep recrutările

Suedezii de la Ikea investesc în noul magazin din Timișoara aproximativ 60 de milioane de euro, aceasta fiind a treia investiţie semnificativă a IKEA în România după cele două magazine din București.

În contextul în care în Timișoara există o comunitate mare de ucraineni, Ikea a decis demararea proiectului de formare profesională dedicat refugiaților, intitulat „Abilități pentru angajare”. Prin acest proiect se dorește integrarea mai uşoară a refugiaților în comunitate, ajutându-i pe aceștia să dobândească noi cunoștințe și abilități profesionale prin care să își găsească mai ușor un loc de muncă.

Alături de ONG-urile noastre partenere, încurajăm refugiații să aplice pentru posturile libere, ulterior fiind incluși în procesul nostru standard de recrutare. În paralel, noi continuăm și programul Abilități pentru angajare. Acest program de formare profesională vizează refugiații care au nevoie de ajutor în a se integra, mai ales cei din grupurile dezavantajate, care poate nu au avut ocazia să lucreze înainte, dar care doresc să o ia de la zero în țara care îi găzduiește”, declarau reprezentanții companiei în luna august.

Recrutările de personal încep la finalul acestui an. „Recrutarea în masă nu a început încă, însă avem deja locuri de muncă disponibile pentru toți cei care doresc să ni se alăture. Cu ajutorul partenerilor noștri, încurajăm refugiații să aplice și să intre in procesul nostru standard de recrutare. Căutăm colegi în mai multe departamente, cum ar fi cele de vânzări, logistică, design interior, restaurantul IKEA, serviciul de relații cu clienți, casieri, mentenanță, precum și securitate și sănătate în muncă„, au declarat reprezentanții IKEA pentru wall-street.ro.