Finante-Banci

Cum iti construiesti imaginea de erou al sistemului financiar, cu sanse la castiguri de sute de mii de euro

09 Sep, 00:01 • gecad.net
Gheorghe Piperea este aparatorul pe care si l-au ales cei mai multi din clientii nemultumiti de felul in care bancile aplica ordonanta 50/2010. Succesul de care avocatul se bucura in randul debitorilor este rezultatul unui brand pe care si-l construieste in timp, care i-a adus imaginea de reformator in sistemul financiar si promite sa ii furnizeze castiguri de sute de mii de euro. El nu este insa singurul specialist care aplica o astfel de strategie.
Cum iti construiesti imaginea de erou al sistemului financiar, cu sanse la castiguri de sute de mii de euro

Piperea organizeaza in prezent procese colective in numele debitorilor nemultumiti de modul in care i-a tratat banca, si care nu au reusit sa-si gaseasca dreptatea pe cale amiabila, asa ca apeleaza la justitie. Numarul clientilor sai potentiali a ajuns deja la cateva mii.

Avocatul nu este insa intamplator cel mai vehiculat nume pe forumurile debitorilor. Timp de doi sau trei ani, el si-a construit un brand, fiind unul dintre cei mai virulenti atacatori ai Finantelor, si a promovat legi in care a sustinut cauza persoanelor fizice sau a firmelor in raport cu reglementarile fiscale sau de alta natura.

Este unul din principalii promotori ai legii falimentului personal, al firmelor aflate in insolventa, lui datorindu-i-se legea concordatului preventiv. Concordatul este metoda ce permite debitorilor cu probleme la plata sa isi renegocieze contractele cu creditorii, asa incat sa nu se ajunga la insolventa. Luarile sale de pozitie l-au facut unul dintre cei mai mediatizati avocati, de aici si succesul pe care il are in randul clientilor bancari.

Pe blogul sau apar frecvent posturi cu titluri dure: „Codul Fiscal nu poate fi aplicat. Dati statul in judecata!” sau „Apel public: Luati atitudine: 100 de avocati pro-bono pentru Romania!”, fiind unul din cei mai virulenti critici ai actualelor reglementari fiscale, ceea ce i-a asigurat vizibilitate maxima in dezbateri, fie acestea televizate sau promovate in alte medii.

In putine cuvinte, asa se construieste un brand de reformator de sistem. Alaturi de Gheorghe Piperea exista deja multi alti avocati care si-au castigat notorietatea sustinand teme care ii dor foarte tare pe romani. Un exemplu cunoscut este Iulian Urban, principalul promotor al legii falimentului personal, neaprobata inca de Parlament.

Reformatori de sistem poate fi considerat si Gabriel Biris, unul din cei mai vocali sustinatori ai extinderii bazei de impozitare prin introducerea contributiilor individuale la persoane fizice autorizate si la cei care realizeaza venituri din activitati independente, cum ar fi drepturile de autor, solutie care a fost deja implementata de guvernanti.

Nu doar caracterul puternic si virulenta au asigurat insa promovarea reformatorilor de sistem in ultimul timp ci si mediul local, foarte „propice”. Romania este poate una din cele mai adecvate piete din Europa in ce priveste aparitia acestor reformatori, in conditiile in care exista o sumedenie de domenii insuficient reglementate. Un exemplu este piata financiara, slab legiferata din punct de vedere al drepturilor debitorilor.

Brandul personal este insa o arma dubla, notorietatea aducand beneficii nu doar persoanei care se bucura de ea, ci si sistemului.

Nu sunt de neglijat castigurile financiare pe imaginea personala le poate aduce celor care reusesc in timp sa isi consolideze o imagine de reformatori de sistem. Astfel, potrivit forumistilor Volksbank, Piperea percepe o taxa de reprezentare de 200 de euro pentru fiecare debitor care da in judecata banca, si circa 5-6 % din castigul clientului, adica din despagubirile pe care banca i le acorda, in caz de succes.

Astfel, in afara de prestigiu, un caz de acest gen poate aduce unui avocat pana la cateva sute de mii de euro.