Cele 16 trenuri noi de metrou, care urmeaza sa fie achizitionate intr-o prima
faza, le vor inlocui etapizat, pe parcursul a trei ani, pe cele vechi, de tip
Astra, fabricate inainte de 1990 la Intreprinderea de Vagoane Arad, care circula
pe Magistrala 3 de metrou. Aceasta
achizitie finalizeaza practic o etapa importanta din cadrul actiunii de
modernizare a metroului bucurestean, asigurand pentru serviciul public de
transport al calatorilor, un numar de 60 de trenuri de ultima generatie.
Noile trenuri vor fi
dotate cu sisteme automate de protectie si operare, sistem performant
de informare a publicului calator, semnalizari suplimentare
acustice si video pentru accesul in/din trenuri, locuri special
amenajate pentru transportul bicicletelor cu metroul in interiorul vagoanelor
precum si alte dotari specifice.
Achizitia de trenuri de
metrou este o componenta a Acordului de finantare pentru modernizarea metroului
din Bucuresti, semnat cu Banca Europeana de Investitii in toamna anului
2009. Aceasta este prima etapa a proiectului, in viitor urmand a se
achizitiona alte 21 trenuri noi de metrou, ce vor circula pe Magistrala
5 de metrou, tronsonul Drumul Taberei – Eroilor.
Trenurile vor fi proiectate tot de compania spaniola. Un aspect important il
constituie faptul ca asamblarea finala a trenurilor de metrou se va
realiza in Romania
in cadrul unei unitati de profil din Bucuresti, asigurand astfel
transferul de tehnologie de ultima generatie si crearea de noi locuri de munca.
Pretul pe care Metrorex urmeaza sa-l plateasca pentru cele 16 trenuri noi de
metrou este de 97 de milioane de euro, fara TVA.