- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

OTP Bank: Majoritatea fondurilor de pe private banking merg in depozite pe termen scurt

10 Mar, 00:31 • gecad.net
Circa 70% din totalul activelor administrate de divizia Private Banking a OTP Bank Romania sunt plasate in depozite bancare pe termene de 2-6 luni, acest tip de plasamente fiind cele mai populare, au declarat pentru DailyBusiness.ro reprezentantii bancii.
OTP Bank: Majoritatea fondurilor de pe private banking merg in depozite pe termen scurt

„In materie de produse de economisire bancare, am remarcat in randul clientilor o crestere a preferintei pentru depozite la termen in detrimentul conturilor de economii”, au mai spus acestia.

Acest comportament se datoreaza in principal randamentelor mai ridicate si garantate pentru o perioada mai lunga, au explicat oficialii OTP Bank.

Pe langa depozite, produsele de investitii cu risc scazut (fondul de piata monetara) si cele cu capital garantat la maturitate pot ajunge, insa, la randamente cu cateva puncte procentuale peste dobanda pietei la depozitele in lei. Conform reprezentantilor bancii, riscul asociat acestor produse este minim.

Conform datelor puse la dispozitie de banca, in ultimele 6 luni, din luna august 2008, numarul de clienti private banking ai OTP a crescut cu 60%, iar activele administrate cu 80%, divizia aflandu-se inca in primul an de functionare.

Afacerile de private banking ale bancii au fost influentate in bine de criza financiara, in conditiile in care, pe fondul turbulentelor internationale, „clientii au inteles necesitatea de a pune bani deoparte”.

Acestia si-au indreptat o parte din fonduri spre private banking si pentru ca au inteles importanta diversificarii riscului, „pentru a nu-si expune exclusiv banii catre investitiile imobiliare sau catre afacerile proprii”.

Potrivit reprezentantilor bancii, majoritatea clientilor serviciului de private banking sunt „persoane cu averi construite prin forte proprii, din afaceri, persoane cu profil antreprenorial, cu putin timp la dispozitie, obisnuite sa conduca, sa delege si sa negocieze, cu asteptari mari din punctul de vedere al calitatii serviciului, al beneficiului real si al flexibilitatii”.