- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Revizia auto de vară costă mai mult în 2025 – Până la 1.000 de lei pentru Dacia Logan, Golf 7 şi Ford Focus

25 Jun, 17:24 • Dobran Viorel
Costul unei revizii auto complete la mașină pentru sezonul de vară a crescut semnificativ față de anul trecut, ajungând până la 1.000 de lei pentru modelele de volum cele mai populare în România, dacă includem și manopera, potrivit unei analize AutoEco, magazin online de piese și accesorii auto, cu prezență locală și consultanță specializată. Astfel, prețurile la consumabilele pentru revizia auto au crescut cu până la 15% față de vara trecută, iar numărul șoferilor care vin acum cu probleme mai complexe, din cauza amânării întreținerii, este în creștere.
Revizia auto de vară costă mai mult în 2025 - Până la 1.000 de lei pentru Dacia Logan, Golf 7 şi Ford Focus

Revizia auto de vară  te face să scoţi mai mulţi bani din cont înainte de  a pleca cu maşina în vacanţă. Potrivit AutoEco, prețurile pieselor auto au crescut cu circa 15%, iar manopera poate adăuga încă 200 – 300 de lei, iar şoferii plătesc acum pentru neglijența ultimelor luni.

Revizia auto: Dacia Logan, Golf 7 și Ford Focus – până la 825 lei doar pentru piese

AutoEco a realizat o analiză de preț pentru trei dintre cele mai frecvente modele aflate în circulație:

  • Dacia Logan 2 (1.5 DCI): între 535 și 720 lei (filtre, ulei, plăcuțe față sau față + spate);
  • VW Golf 7 (1.6 TDI): între 635 și 825 lei;
  • Ford Focus 3 (1.6 TDCI): între 570 și 700 lei.

Toate prețurile sunt calculate pentru piese de calitate OEM, de la producători care echipează din fabrică respectivele modele. Dacă adăugăm costul estimativ al manoperei (200–300 lei în funcție de service și de oraș), totalul poate depăși ușor 900 – 1.000 de lei pentru o revizie completă.

În ce țări nu ai voie să conduci cu permis auto din România

Creștere de prețuri și cerere concentrată în vară 

În ultimele 7 luni, la nivelul întregii piețe, vânzările de piese auto și accesorii au scăzut cu până la 30%, mulți șoferi amânând reviziile sau reparațiile necesare. Consecința este o creștere bruscă a cererii în perioada de vară, însoțită de costuri mai mari.

La nivel general, însă, inflația a influențat costurile materiilor prime, ale transportului și ale manoperei. În același timp, persistă disfuncționalități în lanțurile de aprovizionare, moștenite din crizele anilor anteriori, care continuă să limiteze disponibilitatea unor produse. La acestea se adaugă o cerere sezonieră accentuată, cauzată de amânarea lucrărilor de întreținere în prima parte a anului. Mulți șoferi revin acum cu reparații complexe, ceea ce contribuie la o presiune suplimentară asupra pieței. Costurile totale cresc și ca urmare a uzurii acumulate, generată de lipsa intervențiilor preventive.

„Autostrada promisiunilor amânate”. Aktor cere CNAIR să recepționeze lotul 3 din A0 Sud, după noi întârzieri

„Vedem tot mai mulți clienți care revin acum, după luni de amânare, cu probleme mai grave decât o simplă revizie. De la plăcuțe complet uzate, până la discuri, amortizoare sau elemente de direcție, întreținerea ignorată se traduce în costuri și mai mari. Șoferii plătesc acum, practic, pentru neglijența din lunile trecute”, spune Costin Stan, CEO AutoEco (foto), menționând că acest tip de neglijență are efecte directe asupra bugetelor: în locul unei revizii de rutină, tot mai mulți români sunt nevoiți să înlocuiască și plăcuțele, și discurile, amortizoarele sau componentele de direcție.

Costin Stan, CEO AutoEco, despre revizia auto

 

În astfel de situații, o revizie obișnuită de 800–1.000 de lei poate fi urmată de reparații suplimentare care ridică nota totală la 1.500–2.000 de lei, în funcție de componentele afectate. Înlocuirea discurilor de frână, a amortizoarelor sau a altor piese de suspensie este frecventă în cazurile de întreținere neglijată. În plus, tendința de a căuta soluții rapide, fără consultanță specializată, duce adesea la achiziții greșite și pierderi suplimentare.

Ce recomandă specialiștii AutoEco

AutoEco.ro recomandă efectuarea reviziilor la fiecare 10.000 km sau 1 an, chiar dacă unii producători auto indică intervale mai lungi. În condițiile reale de exploatare din România, această abordare preventivă reduce riscul apariției unor defecțiuni majore și ajută la optimizarea costurilor. În plus, specialiștii recomandă:

  • înlocuirea curelei de distribuție la 90.000–100.000 km sau 4 ani
  • schimbarea lichidelor de transmisie la 2–3 ani, chiar dacă unii producători susțin că nu este necesară

Pentru produsele consumabile – uleiuri, filtre, plăcuțe de frână – este indicată alegerea unor mărci cu istoric dovedit, compatibile cu modelul și stilul de condus.

Greșelile frecvente ale șoferilor români

 Amână întreținerea, până în momentul în care apar defecțiuni vizibile sau sunete suspecte;

  • Aleg piese ieftine, fără consultanță, ceea ce poate duce la incompatibilități sau performanță slabă;
  • Nu verifică regulat nivelul lichidelor (ulei, freon, antigel) sau starea frânelor;
  • Comandă după preț, fără să înțeleagă diferențele reale între branduri și calități.

În acest context, AutoEco funcționează ca un punct de sprijin pentru șoferii care vor să evite greșelile frecvente din procesul de selecție a pieselor auto. Prin consultanță tehnică personalizată, prețuri afișate clar și livrare rapidă – inclusiv la easybox – compania oferă un echilibru între accesibilitate și încredere. Platforma este completată de recomandări disponibile online (YouTube, TikTok) și de un portofoliu de produse verificate, de la mărci consacrate precum Mann-Filter, Bosch, Castrol sau TRW, selectate în funcție de compatibilitatea cu vehiculul și stilul de condus. Pentru informații suplimentare, puteți accesa AutoEco.ro și canalul de YouTube asociat magazinului online.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile și amante”
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile ...
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Ucraina-Rusia: Vladimir Putin afirmă că unele propuneri din planul american de a pune capăt războiului din Ucraina sunt inacceptabile pentru Kremlin
Ucraina-Rusia: Vladimir Putin afirmă că unele propuneri din planul american de a pune capăt războiului ...
România va avea 100.000 de acceleratoare AI la Cernavodă și Doicești. Guvernul a aprobat ca Ministerul Energiei să devină coordonator principal al proiectului de 5 miliarde de euro
România va avea 100.000 de acceleratoare AI la Cernavodă și Doicești. Guvernul a aprobat ca Ministerul ...
Un livrator de mâncare a rămas fără loc de muncă după ce și-a tuns barba
Un livrator de mâncare a rămas fără loc de muncă după ce și-a tuns barba