- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Roland Berger: Doar 60% din timpul agentilor de vanzari din banci e dedicat cunoasterii clientilor

10 Nov, 11:36 • gecad.net
Circa 60% din timpul pe care il au la dispozitie angajatii diviziilor de vanzari din bancile europene este dedicat cunoasterii clientilor, 40% din timp fiind afectat chestiunilor administrative, ceea ce deterioreaza competitivitatea bancilor, reiese dintr-un studiu realizat de Roland Berger.
Roland Berger: Doar 60% din timpul agentilor de vanzari din banci e dedicat cunoasterii clientilor

Potrivit studiului, bancile din Europa Centrala si de Vest cunosc doar in proportie de 60% date despre clientii lor si au foarte putine date referitoare la activele financiare ale clientilor.

„Actiunea din prezent a bancilor conduce la o scadere a competitivitatii acestora care determina o deteriorarea a rezultatelor financiare”, a spus Codrut Pascu, country manager Roland Berger Romania, in cadrul unui seminar organizat de Finmedia.

El a mentionat ca bancile au in prezent nevoie atat de elemente de inovatie care sa le permita cresterea veniturilor, cat si de o imbunantatire a managementului costurilor.

„In ceea ce priveste inovatia, va pot da exemplul unei banci din Germania, care s-a reorientat in procesul de impachetare a produselor de la productie si servicii de baza catre de produse de lifestyle, care sa satisfaca nevoile specifice ale clientului intr-un anumit moment al vietii, fie ca aceastea tin de calatorie, activitati sportive”, a aratat Pascu.

Pe de alta parte, acesta a mentionat ca potrivit rezultatelor studiului, managementul costurilor este mult mai slab in cazul bancilor mari decat al celor mici, ceea ce nu este normal, iar bancile mari ar trebui sa-si imbunatateasca situatia.