Finantarea
totala necesara la societatea mixta este insa estimata la peste 100 milioane
dolari, modalitatea concreta de asigurare a acesteia, prin varsare directa la
capital sau si prin comenzi, urmand sa fie stabilita in negocierile cu
investitorul strain, Daewoo Shipbuliding & Marine Engineering din Coreea de
Sud.
Negocierile
au fost initiate la inceputul acestei saptamani si vor continua pe parcursul
urmatoarelor zile.
„Conducerea
Santierului Naval 2 Mai Mangalia a initiat negocierile cu partenerii sud-coreeni
pentru analizarea conditiilor de realizare a unei majorari a capitalului societatii
mixte Daewoo Mangalia Heavy Industries, obiectivul statului fiind sa obtina
viabilizarea pe termen lung a societatii mixte, cu sprijinul substantial al
investitorului strain. In masura in care acest obiectiv se va concretiza, Santierul
Naval 2 Mai Mangalia este dispus sa isi asume reducerea cotei de actiuni la
societatea mixta”, au declarat agentiei MEDIAFAX surse guvernamentale.
Partea
romana doreste ca investitorul sud-coreean sa participe la marirea capitalului
social al societatii mixte Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI) cu raport in
numerar, pentru a asigura lichiditatile necesare DMHI, caz in care va lua in
considerare posibilitatea de a participa la marirea capitalului Daewoo Mangalia
cu terenul pe care se afla santierul naval, neinclus in prezent in capitalul
social.