- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Wimmer, la predarea conducerii BCR: \”Suntem acum o banca mult mai buna\”

01 Jul, 14:54 • gecad.net
Manfred Wimmer, CEO interimar al Bancii Comerciale Romane, a predat marti conducerea lui Dominic Bruynseels, dupa aproape doi ani in care a fost implicat in coordonarea bancii, timp in care a coordonat procesul de integrare in grupul Erste, precum si dezvoltarea.
Wimmer, la predarea conducerii BCR: \Suntem acum o banca mult mai buna\

„Am luat BCR de la stadiul de banca buna si am transformat-o intr-o banca mult mai buna”, a spus Wimmer.

Anterior preluarii functiei de presedinte executiv, Wimmer a fost artizanul procesului de preluare al BCR de catre grupul financiar Erste.

El va prelua functia de director financiar (CFO) al grupului Erste din 1 septembrie, inlocuindu-l pe Peter Kisbenedek.

„In total, timpul petrecut la BCR inseamna 21 de luni, adica perioada care s-a scurs de la finalizarea achizitiei BCR de catre Erste, la sfarsitul lui 2006, si pana in prezent. In coordonarea procesului de dezvoltare al bancii am incercat sa cream bazele pentru profitabilitate, urmarind veniturile, dar luand in calcul si eficienta costurilor”, a spus Wimmer.

Noul model de afacere al BCR este acela de banca universala, a spus Wimmer. „Fiecare din liniile de afaceri ale bancii are obiective proprii si indici proprii de masurare a performantei”.

„Pana acum, banca urma o strategie regionala. In procesul de restructurare am segmentat clientii corporate pe linii de afaceri. Astfel, sunt pe de o parte IMM-urile, deservite printr-o retea speciala de 52 de unitati, corporatiile mari, deservite de catre centrala si 8 centre regionale, precum si corporatiile mari care apartin de grupuri, care sunt deservite doar de centrala”, a explicat Manfred Wimmer.

Procesul de dezvoltare a bancii a implicat totodata extinderea retelei de distributie si redefinirea rolului personalului din sucursale, prin impartirea clara a ariilor dedicate segmentelor retail si corporate.

Strategia de dezvoltare a implicat totodata produsele, „in special introducerea pachetelor de produse, centrate in jurul produsului de baza, contul curent”, a completat Wimmer.

Totodata, in vederea imbunatatirii serviciilor catre clienti, banca a elaborat un Ghid al standardelor serviciilor adresate clientilor si a introdus un Ombudsman Office, care preia plangerile clientilor, in vederea imbunatatirii serviciilor adresate acestora.

Procesul de transformare a BCR a mai implicat implementarea a peste 40 de proiecte, echipele respective fiind formate din 550 de membri, dintre care 100 de angajati ai Erste. Pentru pregatirea personalului, banca a organizat traininguri la care au participat circa 8.000 de angajati.

In ceea ce priveste planurile de viitor ale bancii si in special asteptata listare a BCR, Manfred Wiemmer considera ca aceasta nu este oportuna in prezent, din cauza situatiei actuale de pe pietele financiare.

Acesta a mentionat insa ca banca va respecta termenul limita pentru listare, respectiv octombrie 2009, asa cum a fost acesta prevazut in contractul de privatizare al bancii.