- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Deutsche Telekom in Romania: Rebranding – \”nu\”, fuziuni – \”nu\”, integrare cu OTE – \”da\”

20 Mar, 18:31 • stefan.vlad
Principala prioritate pentru Deutsche Telekom in sud-estul Europei, inclusiv in Romania, este integrarea cu operatiunile grupului elen OTE, pentru a lansa noi produse si servicii, astfel ca alte decizii posibile despre care s-a speculat in presa, precum rebrandingul Cosmote sau o fuziune intre Cosmote si Romtelecom, nu sunt o prioritate.
Deutsche Telekom in Romania: Rebranding - \nu\, fuziuni - \nu\, integrare cu OTE - \da\

Intrebat daca OTE intentioneaza sa unifice in Romania operatiunile telecom fixe si mobile, dupa modelul pe care Deutsche Telekom il aplica acum in Germania, presedintele si CEO-ul grupului OTE, Panagis Vourloumis, a raspuns ca „nu va avea loc o fuziune legala” intre Romtelecom si Cosmote, dar ca cele doua companii vor colabora „mult mai apropiat” decat pana acum.

De asemenea, Vourloumis a spus ca „nu exista planuri” de rebranding pentru niciuna dintre companiile controlate de OTE in Romania (Romtelecom, Cosmote si Germanos – n.r.)

Declaratiile au fost facute vineri la sediul central al gigantului Deutsche Telekom, in Bonn, unde reprezentantii companiei germane au explicat care sunt implicatiile preluarii operatorului elen OTE.

„Intrarea DT in actionariatul OTE decurge foarte bine, exista bune intentii de ambele parti pentru a intelege problemele care trebuie rezolvate”, a spus Vourloumis. „Roma nu a fost construita intr-o zi, integrarea va continua”.

In privinta informatiilor aparute in Romania cu privire la o posibila tranzactie prin care Cosmote sa achizitioneze Zapp, oficialii DT si OTE nu au facut niciun comentariu.

Cu privire la posibilitatea ca DT sa impuna anumite schimbari in managementul companiilor controlate de OTE in Romania, Vourloumis a raspuns ca operatorii din Romania nu sunt subsidiarele directe ale DT, ci ale OTE, asa ca orice astfel de decizie trebuie mai intai aprobata de operatorul elen.

Presedintele OTE a mai spus ca grupul elen are, pe anumite activitati, prea multi angajati fata de cati ar fi necesari, dar a nuantat precizand ca exista si segmente unde numarul de angajati este insuficient.

DT: Tratam in mod egal toate pietele pe care suntem prezenti

Hamid Akhavan, responsabil cu operatiunile mobile ale Deutsche Telekom (reprezentate de brandul T-Mobile), a spus ca in Romania se vor lansa noi produse, insa „e nevoie de rabdare” inainte ca intreg portofoliul companiei germane sa devina disponibil pe piata autohtona. Scopul general al DT este sa aduca „toate produsele pe toate pietele”.

In privinta unor eventuale noi investitii in Romania, Akhavan a spus ca nu poate da detalii, insa „daca vor aparea oportunitati pentru a ne intari pozitia, vom profita”.

La randul sau, Guido Kerkhoff, noul sef al DT pe Europa de sud-est, pozitie infiintata dupa preluarea controlului asupra OTE, a spus ca strategia sa va fi clarificata pana la 1 iulie. El a precizat ca DT are o pozitie solida din punct de vedere financiar si ca pana in prezent criza economica nu a reprezentat o problema.

Rezultatele financiare ale OTE vor fi integrate in cele ale DT, incepand cu primul trimestru al acestui an. Rezultatele financiare vor fi anuntate la finalul saptamanii viitoare.