- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

La Redoute, Otto si 3 Suisses se lupta pe piata articolelor vestimentare online si prin catalog, dupa falimentul Quelle

02 Feb, 14:42 • elena.olteanu
La Redoute Romania, companie fondata printr-un parteneriat cu grupul francez omonim la finalul lui 2008, isi propune sa ocupe primul loc pe piata articolelor vestimentare online si prin catalog pana la jumatatea anului acesta, dupa ce grupul Quelle, care detinea pozitia de cvasimonopol pe piata locala, si-a anuntat falimentul la nivel global. La Redoute isi disputa insa suprematia in Romania cu rivalii germani de la Otto si cu francezii de la 3 Suisses.
La Redoute, Otto si 3 Suisses se lupta pe piata articolelor vestimentare online si prin catalog, dupa falimentul Quelle

Otto a reintrat pe piata la inceputul acestui an, pe cont propriu, dupa ce se retrasese in primavara lui 2009 dintr-un parteneriat cu o firma a grupului RTC. De luat in calcul sunt si francezii de la 3 Suisses, care au intrat pe piata locala in primavara anului trecut.

Chiar si Quelle, fostul lider de piata, ar putea sa nu fie un adversar iesit complet din cursa. Filiala din Romania a Quelle a fost achizitionata de compania Panatek Investment Group din Satu Mare, la inceputul anului curent, in urma unei tranzactii cu o valoare confidentiala. Firma isi va pastra pentru moment denumirea si va livra produse pana la finalizare stocului multinationalei, dupa care va incepe cautarea unui nou furnizor, conform revistei Money Express.

Oricum, o revenire a Quelle ar fi dificila, comenteaza seful La Redoutte, Alexandru Diaconu.

„Incepand cu jumatatea acestui an putem afla concret cine este pe primul loc. Quelle creaza un gol care trebuie umplut. Noi suntem principalii potentiali ocupanti ai primei pozitii, dar si cei de la Otto sau francezii de la 3 Suisses au sanse”, a spus Alexandru Diaconu, directorul AD First Company, prin care este operat La Redoute.

Diaconu si-a exprimat prima oara ambitiile de a deveni lider chiar la momentul intrarii pe piata, in noiembrie 2008. Termenul pe care l-a avansat atunci era mai larg, de circa 3 ani.

Comertul online, mai ferit de criza decat cel clasic

Piata comertului online cu articole vestimentare este estimata la 12 milioane de euro in 2009, valoare care se va mentine si in 2010, spune Diaconu.

Cu toate ca aceasta piata va stagna, Diaconu este de parere ca online-ul inregistreaza un trend pozitiv fata de cel clasic.

Diaconu este optimist in privinta evolutiei companiei in 2010 si mizeaza pe o crestere a numarului de clienti, fata de cei 15.000 inregistrati in anul precedent, dar si o crestere a profitabilitatii.

Totodata, La Redoute Romania este interesata sa intre si pe alte piete vecine, insa momentan este in perioada de analiza, iar planurile concrete se vor afla de la jumatatea anului in curs.

Pana sa se infiinteze compania locala La Redoute, clientii din Romania cumparau de pe site-ul francez. Odata cu acest debut pe piata, clientii din tara pot achizitiona produse numai de pe site-ul din Romania. Acest lucru a produs multe nemultumiri in randul clientilor, care sustineau ca aceleasi produse au preturi diferinte pe cele doua site-uri, iar cele din Romania sunt mult mai scumpe.

Explicatia lui Diaconu este ca „acelasi produs are totdeauna acelasi pret pe ambele site-uri, iar diferenta se face numai in cazul in care se practica anumite discounturi”.

La Redoute Romania estima in noiembrie 2008 o cifra de afaceri de 2,1 mil. euro pentru primul an de activitate. „Cifra nu a fost atinsa, dar s-a apropiat de tinta”.

Quelle a intrat pe piata din Romania in 2005. Arcandor, compania mama a Quelle, si-a declarat falimentul in 2009,dupa ce nu a reusit sa atraga niciun investitor care sa o salveze.