- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Brandul Cingular va fi \”ucis\”, in cea mai mare campanie de rebranding din istorie

12 Jan, 14:42 • Redactia DailyBusiness
Operatorul american telecom Cingular va intra intr-o operatiune de schimbare a numelui considerata de analisti drept cea mai mare campanie de "de-branding" din istoria industriei publicitatii, conform The New York Times.
Brandul Cingular va fi \ucis\, in cea mai mare campanie de rebranding din istorie

Toate produsele si serviciile Cingular vor fi rebranduite cu numele AT&T, compania care detine operatorul de telefonie mobila. Campania, a carei valoare nu a fost dezvaluita, va dura circa 6 luni.

AT&T este detinuta de SBC Communications, care anul trecut a investit aproape 1 miliard de dolari (circa 800 mil. de euro) pentru inlocuirea brandului SBC cu AT&T. Presedintele si directorul executiv Edward E. Whitacre Jr. a crezut intotdeauna in forta brandului AT&T de a atrage atentia publicului de pe competitiva piata de telecomunicatii.

Cingular era detinuta pana anul trecut in proportie de 60% de catre AT&T si 40% de catre BellSouth. Odata cu absorbirea companiei BellSouth de catre AT&T, brandul Cingular a ramas in proprietatea principalului actionar.

Numele furnizorului de telecomunicatii, cel mai mare din SUA, va fi inlocuit cu cel AT&T, pentru a reuni toate produsele si serviciile sub aceeasi marca pentru a nu mai deruta consumatorii.

„Ceea ce isi doresc consumatorii este un singur furnizor de servicii cu care sa colaboreze, iar daca este vorba despre o singura companiei, isi doresc sa foloseasca serviciile sale sub un singur nume”, spune Wendy Clark, senior vice-presedinte de advertising la AT&T.

Cu toate ca exista critici ale consultantilor de brand-identity conform carora consumatorii tineri apreciaza mai mult brandul Cingular decat cel clasic AT&T, Wendy Clark sustine ca piata consumatorilor tineri este foarte schimbatoare in ceea ce priveste brandurile, preferintele acestora schimbandu-se in functie de calitatea si complexitatea serviciilor oferite si mai putin de notorietatea marcilor.

Campania va transforma logo-ul Cingular in globul specific AT&T iar sloganul „Your world. Delivered” il va inlocui pe cel al Cingular „Raising the bar”.

Totusi vor fi pastrate si elemente specifice brandului absorbit, spune Karen Jennings, senior vicepresedinte de comunicare la AT&T.

De exemplu actorul Stanley Tucci, care prezenta reclamele Cingular, va fi prezent si in cele AT&T. De asemenea, culoarea portocalie, specifica Cingular, va fi prezenta in reclamele AT&T ale serviciului wireless.

Compania AT&T va colabora si cu agentia de publicitate BBDO Worldwide care lucra pana acum pentru contul Cingular.