- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Cum se promoveaza un cinema megaplex: outdoor traditional si radio

05 Jul, 00:01 • andra.gheorghe
Corina Gonteanu este responsabila de marketingul din Romania al Cinema City, cel mai mare operator de cinematografe multiplex din Europa Centrala si de Est. Cum arata strategia operatorului, cati bani aloca pentru promovare, cat au costat deschiderile din mall-urile Cotroceni (primul megaplex din tara) si Sun Plaza, aflati intr-un interviu acordat DailyBusiness.ro.
Cum se promoveaza un cinema megaplex: outdoor traditional si radio

DailyBusiness.ro

: La ce nivel se ridica bugetul de marketing al Cinema City Romania anul acesta?
Corina Gonteanu: Nu avem un buget alocat anual. Nu operam astfel. Pentru fiecare deschidere de cinematograf, in functie de oras si de perioada din an, se aloca cate un buget.

DB: Cheltuielile de marketing implica doar deschiderile?
CG: Nu. Exista cheltuilei recurente, ca de exemplu expunerea pe copertele revistelor de timp liber, pe care le realizam regulat si stim din start cat ne costa. Si mai exista un buget, semnificativ, alocat fiecarei deschideri.

DB: Puteti da un ordin de marime al bugetelor alocate deschiderilor?
CG: Depind foarte mult de preturile de pe piata. Pentru deschiderea unui cinematograf cum este acesta (n.r: Cinema City Sun Plaza), ne-am dorit o campanie outdoor cu, sa zic, 160-170 de panouri. Si in functie de perioada din an si de intelegere, cheltuielile nete cu o astfel de campanie variaza de la 100.000 euro pana la 300.000 euro. Depinde si de unde sunt amplasate panourile. De exemplu, la un cinematograf ca cel din Sun Plaza, unde am mers destul de mult pe locatii din cartier, pentru ca este un cinematograf de proximitate, am cheltuit intre 130.000 euro si 140.000 euro. Dar la Cotroceni, de exemplu, am cheltuit aproape 300.000 euro. Acolo am facut reclama in centrul Capitalei cu niste mash-uri, aveam si Imax-ul si a fost nevoie de expunere in tot orasul, deci depinde foarte mult de strategie.

DB: In afara de outdoor, ce alte medii preferati?
CG: Acum, pentru Sun Plaza am intrat si pe indoor, predominant la metrou, sampling, radio si print.

DB: Pe TV nu?
CG: Numai pentru Imax. TV-ul este un mediu national si cinematograful este geografic, localizat, de unde reiese si faptul ca televiziunea nu este un mediu foarte eficient pentru o campanie de cinematograf. E eficient, de exemplu, intr-o campanie pentru un film, sau a fost eficient pentru noi si l-am utilizat in campania pentru Imax, un punct de reper la care vine si cineva de la Timisoara. Dar la Cinema City Sun Plaza, mai greu.

DB: Cand aveti lansari in provincie, nu ar fi eficient sa folositi si televiziunile locale?
CG: Nu. Pana la urma, e chestiune de penetrare, de reach, iar reach-ul nu este foarte mare pe tv-urile locale. Pentru noi, pilonii principali sunt outdoorul si radioul.

DB: Dintre toate campaniile pentru lansarile operate de Cinema City in Romania, care au fost cele mai costisitoare?
CG: Cinema City din Cotroceni si din Sun Plaza.

DB: Si cat au costat, fiecare?
CG: Mi-e greu sa dau cifre totale, avem si contracte tip barter, pe care nu le cuantificam in bani. Dar pot sa spun, de exemplu, ca valoarea unei campanii radio, intre 3 si 6 saptamani, se ridica la 60.000 euro. In Bucuresti. Pentru ca preturile sunt altele daca intru pe radio pentru Bacau. Acolo vorbim de alt pret pe 30 secunde de spot, e o diferenta ca de la cer la pamant.

DB: Cea mai mare parte a banilor spre ce mediu se indreapta?
CG: Outdoor traditional si apoi radio.

DB: Doar outdoor traditional?
CG: Da, nu prea folosim ecrane cu LED sau alte asemenea tehnologii.

DB: De ce ?
CG: Calitatea imaginii nu este chiar cea pe care ne-o dorim.

DB: Chiar si pe ecranele de pe magazinul Cocor, de exemplu?
CG: Daca vorbesti de un cinematograf unde definitorie este calitatea imaginii, ecranele cu LED-uri nu transmit subliminal mesajul real al imaginii de cinema. Cinematograful se vede excelent, si daca eu pun o reclama care se vede mai putin decat excelent, ma impusc in picior. Dar ne gandim ca este unul din canalele pe care vrem sa le folosim in viitor, nu pentru deschideri, ci pentru campanii neconventionale. Suntem in discutii cu cativa furnizori.

DB: Nu v-ati gandit sa va faceti business-ul propriu de outdoor?
CG: Nu. Ne gandim cand, cum, daca va merita sa cumparam o retea de spatii publicitare, deci sa avem un spatiu fix. Dar in sensul in care vom cumpara de la furnizori utilizarea anuala, nu vom instala noi panouri. Directia asta nu face parte din linia noastra de business. Business-ului de cinema, exhibitie, publicitate si distributie, i se alatura lucruri incidente care sprijina activitatea principala. A gestiona spatii publicitare care nu sunt in cinema nu face parte din business-ul nostru.