- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

WPP, pe punctul de a dubla oferta pentru TNS la 2,5 mld. euro

30 Jun, 12:50 • Redactia DailyBusiness
Sir Martin Sorrell, CEO-ul grupului de comunicare WPP, pune la punct ultimele detalii pentru preluarea companiei de cercetare de piata TNS, fiind dispus sa dubleze suma oferita, pana la 2 mld. lire sterline (circa 2,5 mld. euro), pentru a elimina concurentul GfK, scrie presa internationala.
WPP, pe punctul de a dubla oferta pentru TNS la 2,5 mld. euro

Potrivit jurnalistilor de la The Observer, Sorrel ar putea inainta oferta saptamana aceasta. In cazul in care cei de la TNS o vor accepta, fuziunea incheiata cu rivalul german GfK, care vizeaza formarea unui business ce ar monopoliza piata de cercetare pan-europeana, nu ar mai fi pusa in practica.

Sir Martin Sorrell a declarat anterior ca WPP ia in considerare o crestere a ofertei, dar si o eventuala oferta de cumparare ostila TNS.

Lantul de evenimente centrate pe TNS au inceput la data de 3 iunie, cand compania a anuntat ca va fiziona cu rivalul GfK, dand nastere celui de-al doilea mare jucator din lume pe piata de cercetare si intrand in competitie cu gigantul de pe primul loc, Nielsen Company.

GfK Group este cea mai mare companie de studii de piata din Germania si a cincea din lume. Infiintata in 1934, are sediul in Nurenberg, detine 115 companii operatoare si numara circa 9.000 de angajati. GfK efectueaza studii de piata in media, piata farmaceutica, software de divertisment, vanzari cu amanuntul, bunuri durabile, industria auto, industria serviciilor, energie si textile.

Grupul TNS, infiintat in 1960 in Statele Unite ale Americii, are birouri in 80 de tari si 15.000 de angajati permanenti la nivel global. TNS realizeaza studii de piata in bunurile de consum, servicii de sanatate, media, politic si social, tehnologie, finante si industria auto.