- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Software

Google şi-a prezentat primul smartphone pliabil, Pixel Fold. Costă 1800 de dolari!

11 May, 08:26 • Dobran Viorel
Telefoanele Pixel 7a și Pixel Fold, prezentate la evenimentul Google I/O 2023. Dailybusiness.ro vî prezină preț, specificații și alte funcții lansate de gigantul tech.
Google şi-a prezentat primul smartphone pliabil, Pixel Fold. Costă 1800 de dolari!

Pixel Fold, primul smartphone pliabil dezvoltat de Google, a fost prezentat, aşa cum se anticipa, în prima zi a conferinţei Google I/O 2023. Pixel Fold foloseşte o balama verticală, la fel ca Galaxy Fold, care face ca smartphone-ul să fie închis şi deschis asemenea unei cărţi.

Avantajul acestei abordări este că pot fi acomodate două ecrane. Când telefonul este pliat, poate fi folosit ecranul extern, de 5,8 inch (2092×1080 pixeli, 408 ppi). Deschiderea scoate la iveală ecranul principal, de 7,6 inch (2208×1840 pixeli, 379 ppi). Ambele sunt de tip OLED, cu 120Hz rată de împrospătare.

Sistemul foto este compus din trei camere. Camera principală are 48MP (f/1.7) şi este secondată de o cameră ultra-wide (f/2.2) şi una tele (f/3), ambele cu 10,8MP. Acesta oferă un zoom optic 5x.

Pixel Fold se bazează pe chipset-ul Tensor G2 şi are 12GB RAM, respectiv 256/512GB spaţiu de stocare.

Bateria are 4.800mAh şi este compusă din două celule, plasate în cele două părţi ale dispozitivului pliabil. Google pretinde că autonomia va depăşi 48 de ore.

Pixel Fold va costa de la 1.800 de dolari şi va fi disponibil din luna iunie.

Google revine pe piaţa tabletelor cu Pixel Tablet

La câţiva ani distanţă de când anunţa că nu va mai produce tablete, Google lansează Pixel Tablet, care marchează revenirea gigantului american pe această piaţă.

Pixel Tablet are un ecran LCD de 11 inch cu 2560×1600 pixeli rezoluţie şi o luminozitate de 500 nits.

Noua tabletă Google se bazează pe Tensor G2, chipset-ul dezvoltat intern şi lansat anul trecut. Acesta este susţinut de 8GB memorie RAM şi un spaţiu de stocare de 128/256GB.

Pixel Tablet foloseşte pentru alimentare şi transfer de date un port USB-C. Aceasta este compatibilă Wi-Fi 6 şi dispune de patru difuzoare, respectiv trei microfoane.

Din dotare mai face parte şi camera foto de 8MP de pe spatele tabletei, care nu reprezintă un element esenţial pentru această categorie de produse. Tot 8MP are şi camera frontală.

Noua tabletă de la Google

 

Conform Google, în cazul streaming-ului audio, autonomia ar trebui să fie de până la 12 ore.

Este prima tabletă cu suport integrat pentru Chromecast, conform producătorului.

Pixel Tablet va fi disponibilă din luna iunie, începând de la 500 de dolari, şi va fi livrată împreună cu un nou dock care, separat, ar costa 130 de dolari.

Google a dezvăluit miercuri că include mai multă inteligenţă artificială în produsele sale, pentru a răspunde concurenţei Microsoft

Google, parte a grupului Alphabet, a dezvăluit miercuri că include mai multă inteligenţă artificială în produsele sale, pentru a răspunde celei mai recente concurenţe a Microsoft, care i-a ameninţat poziţia la vârful pieţei de publicitate în serviciile de căutare, de aproape 300 de miliarde de dolari, transmite Reuters.

Concedieri masive la Google
Concedieri masive la Google

Printr-un proiect intern cu nume de cod Magi, Google include inteligenţă articifială generativă în motorul său omonim, o tehnologie care poate răspunde la întrebări în limbaj uman şi poate obţine conţinut nou din datele anterioare.

Rezultatul ar putea modifica modul în care consumatorii accesează informaţiile în lume şi care companie câştigă piaţa globală pentru publicitate în căutare, estimată de firma de cercetare MAGNA la 286 de miliarde de dolari în acest an.

”Reimaginăm toate produsele noastre de bază, inclusiv căutarea”, a declarat Sundar Pichai, CEO al Alphabet, după ce a urcat pe scena evenimentului.

El a spus că Google integrează inteligenţă artificială generativă în căutare şi în alte produse, inclusiv Gmail, unde poate crea mesaje draft, şi Google Photos, unde poate aduce modificări majore imaginilor.

Topul căutărilor efectuate de români pe Google. Mașinile electrice, schimbările climatice și reciclarea sunt câteva dintre subiectele de interes

Consumatorii americani vor avea acces la Search Generative Experience în săptămânile următoare, printr-o listă de aşteptare, o fază de probă în timpul căreia Google va monitoriza calitatea, viteza şi costul rezultatelor căutării, a declarat vicepreşedintele Cathy Edwards.

Cu inteligenţa artificială încorporată, Google încă arată şi acţionează ca bara de căutare goală familiară.

În general, va fi disponibil un nou filtru numit ”Perspective”, care va pune în valoare blogurile, videoclipurile şi conţinutul din reţelele sociale, a spus compania.

De asemenea, Google va marca imaginile pe care compania le generează cu ajutorul inteligenţei artificiale şi va face mai uşor pentru consumatori să verifice autenticitatea unei imagini.

Dar, în timp ce o căutare ”a vremii San Francisco” va îndruma, ca de obicei, un utilizator către o prognoză de opt zile, o întrebare despre ce ţinută să fie purtată în oraş determină un răspuns îndelungat generat de AI, conform unei demonstraţii pentru Reuters făcută la începutul acestei săptămâni.

”Ar trebui să purtaţi mai multe haine, inclusiv o cămaşă cu mâneci scurte şi un pulover uşor sau o jachetă pentru ziua respectivă”, se arată în rezultat, inclusiv linkuri către site-uri web de unde a obţinut astfel de sfaturi.

Noutăţi Google

Căutările de ştiri sau pentru a naviga la un anumit site web nu au avut ca rezultat un răspuns din partea AI generativă, deşi utilizatorii pot solicita un chat şi pot apăsa un buton pentru o interogare ulterioară, a arătat demonstraţia.

Acţiunile Alphabet au crescut cu 2,5% după informaţiile de miercuri. Acestea au crescut cu o cincime până acum în acest an, în comparaţie cu o creştere de 17% a indicelui Nasdaq Composite, axat pe tehnologie.

Google, val de concedieri. De la angajați cu salarii de mii de euro, la șomaj. Care este motivul

De ani de zile, poziţia Google de portal principal al internetului este atacată, de când rivalii au început să exploateze AI generativă ca o modalitate alternativă de a prezenta conţinut pe Web.

Mai întâi a apărut ChatGPT, chatbot-ul creat de OpenAI, susţinută de Microsoft, pe care observatorii din industrie l-au numit disruptorul Google.

A urmat Bing, motorul de căutare al Microsoft actualizat cu un chatbot la fel de abil, care poate răspunde întrebărilor în care nu există niciun rezultat evident online – cum ar fi ce scaun auto să cumpăraţi pentru un anumit model de vehicul.

Acum, Google face ca chatbotul Bard să fie multimodal precum GPT-4 al OpenAI, a declarat compania miercuri, şi îl va face accesibil oamenilor din peste 180 de ţări şi teritorii.

Aceasta înseamnă că clienţii vor putea să îi solicite lui Bard imagini, nu doar text – de exemplu, cerând chatbot-ului să scrie o legendă la o imagine.

În spatele Bard se află şi un model AI mai puternic anunţat de Google, numit PaLM 2, despre care a spus că ar putea rezolva probleme mai dificile.

PaLM 2 este disponibil momentan ca previzualizare.

Pichai a spus că unul dintre modelele sale PaLM 2 este suficient de uşor pentru a funcţiona pe smartphone-uri.

Chatbotul Bard rulează acum pe PaLM 2, a spus compania.

Microsoft a prezentat luna trecută câştigurile de cote din SUA pentru Bing, care a crescut recent la peste 100 de milioane de utilizatori activi zilnic, încă depăşiţi de miliardele de căutări pe Google. Concurenţii Google au folosit progresele sale în cercetare din anii anteriori şi şi-au depăşit inventatorul.

Acest lucru a reprezentat un afront tehnologic şi unul de afaceri: Microsoft a spus că fiecare punct procentual din cota câştigată în publicitate în căutare ar putea atrage încă două miliarde de dolari în venituri.

Pichai a spus la începutul acestui an că AI generativă va ajunge în căutarea Google, la fel ca şi mai multe perspective, „cum ar fi blogurile unor oameni care cântă atât la pian, cât şi la chitară”.

De asemenea, este de aşteptat ca Microsoft să prezinte hardware nou pentru gama sa de dispozitive Pixel, potrivit presei.

Iată alte noutăți anunțate de gigantul tech:

  • Funcția Help me write pe Gmail. În 2017, Gmail a lansat Smart Reply, acele răspunsuri scurte pe care utilizatorii le pot selecta rapid. Apoi a urmat Smart Compose, care a oferit sugestii de scriere pe măsură ce userii tastează diverse mesaje. Acum, funcția Help me write îi va ajuta să răspundă la mail-uri și va genera răspunsuri scurte sau elaborate, în funcție de context, la cererea utilizatorilor.
  • Funcția Immersive View for routes pe Google Maps – Utilizatorii pot vedea fiecare „segment” al rutei lor înainte de a porni la drum – fie că merg pe jos, cu bicicleta sau conduc. Cu această funcție vor putea accesa informații despre calitatea aerului, cum se schimbă vremea pe parcursul zilei (în timpul rutei) etc.
  • Magic Editor în Google Photos – Funcția va permite utilizatorilor să editeze fotografiile într-un mod mai complex. Folosind o combinație de tehnici de AI, inclusiv AI generativ, funcția ajută la editarea unor părți specifice dintr-o imagine – cum ar fi subiectul, cerul sau fundalul.
  • Funcția Dark Theme pe Bard, chatbot-ul Google. Totodată, printre altele, Google mai lansează o opțiune prin care răspunsurile generate de Bard pot fi exportate direct în Gmail și Google Docs. Gigantul tech a mai anunțat miercuri că Bard devine disponibil în peste 180 de țări.
  • Duet AI pentru Google Workspace – Prezentările Google Slides vor fi îmbunătățite. Cu ajutorul AI-ului vor putea fi generate imagini originale în cadrul prezentărilor. Totodată, Google Sheets va putea genera un plan care va ajuta utilizatorii să se organizeze mai bine.
  • Google lansează Labs, un spațiu unde se pot testa idei ale Google (funcții, de exemplu) pentru produsele sale. Inspirat de Google Labs, noul Labs oferă o primă impresie asupra „experimentelor” (noi funcții, update-uri, îmbunătățiri) și șansa de a oferi feedback direct echipelor care le-au construit. Momentan doar userii din SUA se vor putea înscrie pentru a testa ideile „în lucru” ale experților Google.
  • Google Search – AI generativ în Search. Atunci când utilizatorii caută, spre exemplu, diverse produse, vor primi informații precum: factorii de luat în considerare și produse care se potrivesc cerințelor, descrieri ale produselor care includ recenzii relevante, actuale, evaluări, prețuri și imagini ale produselor. Acestă nouă experiență de shopping este construită pe Shopping Graph de la Google, care are peste 35 de miliarde de liste de produse.
  • Instrumentul „About this Image” în Search – utilizatorii vor putea afla informații despre context, cum ar fi unde a mai fost văzută o imagine online sau când și unde au apărut imagini similare.
  • Extinderea funcției Find My Device. Mai târziu, în acest an, Find My Device va ajuta la localizarea altor produse în afară de telefon, cum ar fi căștile, tabletele și altele.
  • Pe Android vor fi: Magic Compose, o nouă funcție bazată pe inteligența artificială generativă în aplicația Messages; Emoji wallpaper – permite combinații de emoji-uri, culori și modele pentru un background potrivit cu starea utilizatorilor; Cinematic wallpapers – odată selectată, o fotografie va putea „prinde viață” atunci când telefonul este mișcat/înclinat; Generative AI wallpaper – device-ul va genera fundaluri personalizate, pe baza solicitării utilizatorilor.