- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri externe

Cârnatul Dubai, noua senzaţie virală pe internet. Ce este, de fapt, Dubai-Wurst şi ce conţine

15 Nov, 10:01 • Cornel Ghimeșan
Cârnatul Dubai, o parodie care ironizează obsesia pentru produse de lux și hype-ul artificial creat în jurul acestora, inspirată de succesul ciocolatei Dubai, a devenit viral pe rețelele sociale. Acest fenomen amuzant a pornit de la o banală mortadelă cu fistic, etichetată în glumă drept "Dubai-Wurst".
Cârnatul Dubai, noua senzaţie virală pe internet. Ce este, de fapt, Dubai-Wurst şi ce conţine

Ce este cârnatul Dubai. După ce ciocolata cu cremă de fistic și fire crocante de cataif a devenit un simbol al exclusivității, ajungând să fie vândută pe internet cu prețuri de până la 350 de euro, utilizatorii rețelelor sociale au găsit o modalitate creativă de a ironiza această febră a luxului: au transformat o banală mortadella cu fistic în așa-numitul „Dubai-Wurst”, scrie heute.at.

Ce conţine cârnatul Dubai

În mod ironic, produsul conține 84% carne de porc, ceea ce îl face improbabil să fie apreciat în Dubai, un oraș unde astfel de produse sunt evitate din motive religioase. Postările de pe TikTok, Instagram și Facebook abundă cu mesaje ironice precum „Felie de Dubai-Wurst la 15 euro” sau „În loc de ciocolată, azi am savurat salam din Dubai”.

Citeşte şi: Meseria cea mai căutată pe piaţa muncii. Salariul este 10.000 de lei, cursurile costă 1.200 de lei şi durează cinci luni

Ciocolata originală cunoscută acum drept Dubai provine din Emiratele Arabe Unite și a fost creată de Sarah Hamouda, fondatoarea Fix Dessert Chocolatier. Lansată în 2021 sub numele „Can’t Get Knafeh Of It”, aceasta a devenit virală pe TikTok cu doar câteva săptămâni în urmă, atrăgând atenția marilor retaileri comerciali. Prețurile exagerate și dorința creată artificial pentru acest produs au inspirat o ironie care să sublinieze absurditatea unor astfel de tendințe. „Dubai-Wurst” reprezintă, astfel, o satiră asupra obsesiei pentru produse de lux și interesului artificial creat în jurul lor.

Citeşte şi: Se dă termen până la 31 decembrie pentru înlocuirea sobelor și semineelor pe lemne! Ce trebuie să știe românii

În acest moment, Dubai-Wurst nu doar că provoacă zâmbete, dar servește și ca un comentariu social despre cum percepțiile asupra valorii pot fi manipulate. Practic, mesajul este să nu confundăm valoarea reală a unui produs cu percepția construită în mod artificial de către marketing.

Urmărește Daily Business pe Google News
Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult