- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri externe

Compania aeriană Ryanair anunță prelungirea contractului directorului general până în anul 2028

08 Dec, 22:26 • Cornel Ghimeșan
Compania aeriană Ryanair a anunțat miercuri prelungirea contractului directorului general Michael O'Leary până în anul 2028 și numirea în funcția de director non-executiv, a Annei Nolan, fostul preşedinte al Autorităţii aviatice din Irlanda.
Compania aeriană Ryanair anunță prelungirea contractului directorului general până în anul 2028

Compania aeriană Ryanair a anunțat miercuri prelungirea contractului directorului general Michael O’Leary până în iulie 2028 și numirea în funcția de director non-executiv, a Annei Nolan, fostul preşedinte al Autorităţii aviatice din Irlanda, potrivit Agerpres.

Citește și Incredibil! Universitatea Craiova este prima care boicotează Austria! „Ne mutăm conturile de la Raiffeisen Bank și nu mai alimentăm de la OMW-Petrom!”

Compania aeriană Ryanair anunță prelungirea contractului directorului general până în anul 2028

Michael O’Leary, în vârstă de 61 de ani, conduce compania aeriană încă din anul 1994 și în ultimii ani, a spus în repetate rânduri că nu are de gând să se pensioneze și că speră să ajungă la un acord cu șefii săi în ceea ce privește prelungirea contractului după expirarea lui în 2024.

Ei bine, acest lucru s-a întâmplat mai repede decât se aștepta, iar noul contract îi va aduce un spor de 1oo de milioane de dolari.

Compania irlandeză Ryanair Holdings plc este cel mai mare grup de companii aeriene din Europa şi cuprinde Ryanair, Ryanair UK, Buzz, Lauda şi Malta Air.

Luna trecută,  Ryanair și-a îmbunătăţit estimările privind traficul aerian în anul financiar 2023, când ar urma să transporte 168 milioane de pasageri, după ce anterior previzionase 166,5 milioane de pasageri.

Înaintea pandemiei, recordul anual al Ryanair în privinţa transportului de pasageri a fost de 149 milioane de pasageri.

Redresarea traficului şi a profitabilităţii vor continua probabil să fie extrem de solide cel puţin în următorii trei ani, permiţând companiei aeriene irlandeze, deja cea mai mare din Europa după numărul de pasageri, să-şi majoreze semnificativ cota de piaţă”, a spus directorul general Michael O’Leary.

Încasări de top pentru Ryanair în această vară

Compania aeriană irlandeză, cea mai mare din Europa după numărul de pasageri, a câştigat 1,371 miliarde de euro în prima jumătate a anului său financiar, respectiv până în septembrie 2022.

Deși previziunile analiștilor companiei erau mai optimiste, compania sperând la un câștig de 1,385 miliarde de euroDeşi profitul este sub previziunile de 1,385 miliarde de euro, câștigul actual este cu mult peste recordul precedent pentru prima jumătate a anului, de 1,29 miliarde de euro, realizat în 2017.
„Preocupările cu privire la impactul recesiunii şi al creşterii preţurilor de consum asupra modelului de afaceri al Ryanair au fost mult exagerate”, a spus directorul general Michael O’Leary.

„Ne aşteptăm că aceste fundamente solide vor continua să susţină traficul robust şi creşterea medie a tarifelor cel puţin în următoarele 18 luni”

, a spus el, evidenţiind un posibil aflux de pasageri din SUA şi Asia în Europa vara viitoare.

Profitul şi traficul sunt pe cale să înregistreze „o creştere foarte puternică” până în 2025, presupunând că preţurile petrolului rămân relativ stabile, a adăugat O’Leary într-o prezentare video.

O iarnă cu pierderi, în care Ryanair speră să crească traficul cu 10% peste nivelurile pre-Covid, este probabil să lase companiei aeriene un profit după impozitare între 1 miliard şi 1,2 miliarde de euro pentru anul care se va încheia la 31 martie, a spus el.

O’Leary a spus că trimestrul iulie-septembrie a înregistrat o creştere la o scară pe care nu a mai văzut-o niciodată, cu o creştere a traficului de 15%, combinată cu o creştere a tarifelor de 14%, datorită combinaţiei dintre revenirea cererii ă şi replierea post-Covid a rivalilor.

În timp ce rezervările din noiembrie şi decembrie rămân puternice, O’Leary a spus că este rezonabil să se aştepte la o creştere procentuală de o singură cifră a tarifelor medii pentru întregul an, până la sfârşitul lunii martie ,şi la un rezultat similar în vara viitoare.

Mai multe companii concurente au oferit previziuni optimiste în ultimele săptămâni, Wizz Air, proprietarul British Airways IAG  şi Lufthansa spunând că înregistrează o creştere continuă în vânzările de bilete, în ciuda temerilor de inflaţie.

O’Leary a spus că un val de consolidare în următorii ani ar putea lăsa Ryanair ca singurul transportator major low-cost din Europa, deoarece nimeni nu ar putea concura cu costul său mediu pe pasager, care acum este sub 30 de euro, fără combustibil, şi este probabil să crească doar cu 10% în următorii trei sau patru ani.

Concurenţii low-cost easyJet şi Wizz au respins în mod repetat sugestiile lui O’Leary că vor avea dificultăţi să concureze.

„Europa se îndreaptă inexorabil către o evoluţie similară cu cea a Americii de Nord, unde veţi avea trei operatori foarte mari, cu costuri oarecum mai mari, şi un transportator foarte mare cu costuri reduse”, Ryanair, a spus O’Leary.

Ryanair intenţionează să crească de la un record de 168 de milioane de pasageri în acest an financiar la 185 de milioane următorul. Cu toate acestea, în timp ce compania aeriană se pregăteşte să primească 51 de avioane 737 MAX până în vara viitoare, O’Leary a spus că este îngrijorat că Boeing ar putea rămâne în urmă cu 5-10 avioane.

O’Leary a spus că este în favoarea menţinerii unei poziţii de acoperire a combustibilului de aproximativ 50% anul viitor, deoarece un nivel mai mare ar putea lăsa compania aeriană expusă dacă preţurile scad.

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult