- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri externe

Concedieri fără precedent la una dintre cele mai mari firme de curierat. Peste 12.000 de oameni urmează să rămână şomeri

02 Feb, 15:47 • Russo George
Una dintre cele mai mari firme de curierat la nivel internațional, United Parcel Service (UPS), a anunțat că va concedia 12.000 de angajați, încercând să reducă cheltuielile cu circa 1 miliard de dolari
Concedieri fără precedent la una dintre cele mai mari firme de curierat. Peste 12.000 de oameni urmează să rămână şomeri

United Parcel Service (UPS) a anuțat că va face concedieri, reducând 12.000 de locuri de muncă, şi va explora opţiuni strategice pentru Coyote, afacerea sa de brokeraj pentru livrări cu camioane, după ce cea mai mare companie de curierat din lume a prognozat venituri anuale sub ţinta Wall Street.

Acţiunile UPS, cu sediul în Atlanta, au scăzut cu 8% la 145,32 dolari, la bursa din New York, în contextul unei cereri slabe din partea clienţilor săi din domeniul comerţului cu amănuntul, al producţiei şi al tehnologiei de înaltă performanţă.

Compania intenţionează să reducă 1 miliard de dolari din costuri, după un an „dificil şi dezamăgitor”, în care volumul, veniturile şi profitul operaţional au scăzut în toate segmentele sale de afaceri, a declarat CEO-ul UPS, Carol Tome, într-o conferinţă telefonică cu analiştii, potrivit Adevărul.

Tome a menţionat şi că UPS speră să găsească o nouă modalitate de a oferi servicii „cu marje foarte mici”, precum cele furnizate de Coyote, fără costurile suplimentare.

Veniturile Coyote au depăşit 4 miliarde de dolari în timpul creşterii expedierilor din perioada pandemiei de COVID-19, dar „au scăzut semnificativ de atunci”, a spus ea.

UPS, considerată un indicator al economiei globale, nu se aşteaptă la îmbunătăţiri ale condiţiilor de afaceri până în a doua jumătate a anului 2024.

Marţi, UPS a prognozat venituri anuale de 92 miliarde de dolari până la 94,5 miliarde de dolari, sub ţinta medie a analiştilor de 95,57 miliarde de dolari, conform datelor LSEG.

UPS, FedEx şi alte firme de livrare au avut o creştere puternică în prima parte a pandemiei, când consumatorii, izolaţi acasă, au făcut achiziţii de la mobilier şi echipament de exerciţii până la pantaloni de trening şi televizoare.

Citeşte şi: Rabla 2024: un miliard de euro pentru bonusurile acordate pentru mașinile electrice

Această tendinţă s-a inversat odată cu reluarea călătoriilor, concertelor şi a meselor la restaurant, iar scăderea rezultată a fost accentuată de presiunile inflaţioniste care au redus unele achiziţii de comerţ electronic.

Atât UPS, cât şi FedEx au fost forţate să îşi reducă prognozele într-un mediu de afaceri încă incert.

Estimarea veniturilor pentru 2024 de la UPS este probabil suficient de conservatoare astfel încât compania să „nu fie nevoită să revină şi să facă asta din nou în trimestrul viitor”, a declarat Arthur Hogan, şeful strategiei de piaţă la B. Riley Wealth, referindu-se la reducerea prognozelor.

Costurile mai ridicate cu forţa de muncă din noul contract cu sindicatul Teamsters presează şi mai mult profiturile la UPS, care se aşteaptă să raporteze cea mai scăzută marjă operaţională consolidată a anului în primul trimestru, a spus CFO-ul UPS, Brian Newman, în conferinţa telefonică cu analiştii.

UPS a declarat că a recâştigat afaceri care au mers către concurenţi precum FedEx în timpul negocierilor tumultoase de muncă din vara trecută. 60% din acele afaceri s-au întors, a spus Tome.

UPS se aşteaptă ca volumul mediu zilnic să crească în a doua jumătate a acestui an, dar chiar şi atunci, creşterea va fi limitată.

„Piaţa de colete mici din SUA, excluzând Amazon, ar urma să crească cu mai puţin de 1%”, a spus Tome.

Amazon a reprezentat 11,8% din veniturile UPS de anul trecut. Între timp, clienţii trec la servicii mai puţin profitabile de livrare terestră, faţă de serviciile mai profitabile bazate pe transportul aerian, afectând profiturile atât la UPS, cât şi la FedEx.

Pentru al patrulea trimestru, UPS a raportat o scădere a veniturilor cu 6,9% din segmentul său internaţional bazat pe transportul aerian, din cauza slăbiciunii semnificative din Europa şi o scădere cu 7,3% în afacerea sa bazată pe transportul rutier din SUA.

Compania a raportat venituri trimestriale de 24,9 miliarde de dolari, în scădere cu 7,8% faţă de anul precedent şi sub ţinta analiştilor de 25,43 miliarde de dolari.

Profitul ajustat a scăzut cu 31,8%, la 2,47 dolari pe acţiune, dar a fost cu un cent mai bun decât estimarea analiştilor.

Citeşte şi: Țara noastră prinde viteză în UE. România a înregistra una dintre cele mai mari creșteri economice în perioada iulie – septembrie 2023

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Noul trend pentru slăbit împarte internetul în două tabere. Avertismentul medicilor VIDEO
Noul trend pentru slăbit împarte internetul în două tabere. Avertismentul medicilor VIDEO
Ea este Șefa de la Primăria Sectorului 6! Adoptată de Ciprian Ciucu, a devenit rapid răsfățata instituției
Ea este Șefa de la Primăria Sectorului 6! Adoptată de Ciprian Ciucu, a devenit rapid răsfățata ...
Cele 2 electrocasnice pe care nu ar trebui să le pornești în același timp. Mulți români fac această greșeală care îi poate costa scump
Cele 2 electrocasnice pe care nu ar trebui să le pornești în același timp. Mulți români fac această ...
Cum se prepară maioneză fără ulei, varianta sănătoasă care păstrează gustul rețetei originale
Cum se prepară maioneză fără ulei, varianta sănătoasă care păstrează gustul rețetei originale
Hercesa accelerează dezvoltările din București. Al patrulea bloc Stellaris, cu 114 apartamente, intră în construcție lângă Stadionul Steaua
Hercesa accelerează dezvoltările din București. Al patrulea bloc Stellaris, cu 114 apartamente, intră ...
Piața muncii se rupe în două. Orașele mari explodează cu oferte, sudul și estul rămân în blocaj
Piața muncii se rupe în două. Orașele mari explodează cu oferte, sudul și estul rămân în blocaj
HP reduce 6.000 de locuri de muncă pentru a accelera trecerea către Inteligența Artificială
HP reduce 6.000 de locuri de muncă pentru a accelera trecerea către Inteligența Artificială
Tren direct de mare viteză între Paris și Munchen. Călătoria va dura sub 5 ore din 2026
Tren direct de mare viteză între Paris și Munchen. Călătoria va dura sub 5 ore din 2026
Comerțul cu tradiții în 2025. Meșterii români cuceresc online-ul, iar sărbătorile aduc cele mai mari vânzări
Comerțul cu tradiții în 2025. Meșterii români cuceresc online-ul, iar sărbătorile aduc cele mai ...
Cutremur la Hollywood. Prăbușirea Warner Bros declanșează o luptă uriașă între Netflix și Paramount
Cutremur la Hollywood. Prăbușirea Warner Bros declanșează o luptă uriașă între Netflix și Paramount
Nicușor Dan, despre dronele rusești: „Sper să nu mai avem drone, dar dacă vom avea şi dacă nu punem în pericol pe locuitori şi să facem mai mult rău, veţi vedea drone doborâte în România”
Nicușor Dan, despre dronele rusești: „Sper să nu mai avem drone, dar dacă vom avea şi dacă nu ...
Tur decisiv în Chile. Alegerile prezidențiale ar putea aduce cea mai puternică virare spre dreapta din ultimele decenii
Tur decisiv în Chile. Alegerile prezidențiale ar putea aduce cea mai puternică virare spre dreapta ...
Alertă cu bombă la granița Republicii Moldova. Trenul București–Kiev, vizat de o amenințare
Alertă cu bombă la granița Republicii Moldova. Trenul București–Kiev, vizat de o amenințare
Cum a votat Nicușor Dan la Primăria Capitalei: „Am pus ștampila pe cine am crezut că duce mai departe”
Cum a votat Nicușor Dan la Primăria Capitalei: „Am pus ștampila pe cine am crezut că duce mai departe”
Decembrie, luna datoriilor. Românii iau cele mai multe credite înainte de sărbători
Decembrie, luna datoriilor. Românii iau cele mai multe credite înainte de sărbători
De ce nu a mers Nicușor Dan la funeraliile lui Ion Iliescu: „Am încercat să păstrez un echilibru”
De ce nu a mers Nicușor Dan la funeraliile lui Ion Iliescu: „Am încercat să păstrez un echilibru”
Creștere alarmantă a cazurilor de gripă. Un nou virus se răspândește rapid în România
Creștere alarmantă a cazurilor de gripă. Un nou virus se răspândește rapid în România