O Dacia Spring care în România ajunge să coste peste 13.000 de euro cu programul Rabla poate fi cumpărat cu numai 3.900 de euro datorită unui program de casare care vizează scoaterea de pe șosele a mașinilor vechi cu emisii ridicate.
Mai mult, o mașină Leapmotor T03 este promovată cu mesajul că prețul de 4.900 de euro este „mai puțin decât ceea ce ați plăti pentru o bicicletă” iar o Dacia Spring poate fi achiziționată, începând cu 1 octombrie, cu numai 3.900 de euro.
Citește și : MAE: România nu va accepta lecții despre democrație venite de la Moscova
Se întâmplă în Italia, țară în care locuiesc peste un milion de români, unde guvernul oferă o reducere de 11.000 de euro. Vor trebui numai să caseze o mașină veche cu standard Euro 5 și să îndeplinească următoarele criterii:
Mai mult, producătorii aplică reduceri suplimentare. Renault scade 3.000 de euro la achiziția Dacia Spring, în timp ce Leapmotor reduce prețul de listă T03 cu 3.000 de euro.
Guvernul italian a lansat un program de stimulente de 597 de milioane de euro pentru a crește vânzările de vehicule electrice, piață care este printre cele mai slabe din Europa (5,2% din totalul vânzărilor până în august, comparativ cu media UE de 15,8%).
Programul Rabla din Italia include și condiții restrictive cu privire la venituri și zona de reședință, ceea ce ar putea să limiteze utilizarea integrală a fondurilor până în iunie 2026.
Cea mai apropiată mașină ca preț este Fiat 500e, care se află însă la o diferență considerabilă, fiind disponibil la 9.950 de euro, cu condiția unui împrumut de 12,9%. Astfel, Dacia Spring și Leapmotor T03 devin mai accesibile decât o bicicletă de lux.