NASA a descoperit un nou „Pământ”! Cât de departe se află planeta pe care ar putea trăi oamenii

15 Jan, 14:14 • Cornel Ghimeșan
NASA a descoperit o planetă care ar putea permite viața oamenilor. Planeta se numește TOI 700 și pe suprafața ei temperatura înregistrată este perfectă pentru a susține viața. Aceasta se află la 100 de ani lumină depărtare de sistemul nostru solar.

NASA a lansat o misiune prin care a fost descoperită o nouă exoplanetă de dimensiunile Pământului, pe care oamenii ar putea să trăiască. Planeta este denumită TOI 700 e și orbitează o stea de dimensiuni mici, aflată la 100 de ani lumină depărtare de sistemul nostru solar, scrie CNN.

Alte articole: Carduri de energie 2023. Au fost modificate! Cum arată acum documentele prin care oamenii vor primi ajutorul pentru facturi

Planeta, în aparență, este una telurică și se pare că are dimensiuni similare cu Pământul – cam 95% din dimensiunea planetei noastre. Corpul ceresc este a patra planetă detectată care orbitează o stea mică și rece.

Ce se întâmplă pe această planetă?

Toate aceste exoplanete au fost descoperite de NASA cu ajutorul misiunii TESS. O altă planetă similară, descoperită în 2020 în același sistem, denumită TOI 700 d, este, de asemenea, de dimensiuni similare cu cele ale Pământului.

Ambele exoplanete se află în așa-zisa „zonă locuibilă” a stelei lor, la o distanță suficientă să asigure existența apei lichide pe suprafață. Potențialul pentru existența apei în formă lichidă sugerează că planetele sunt sau au fost în trecut, capabile să susțină viața, scrie digi24.ro

NASA a descoperit un nou „Pământ”. Unde se află planeta?

Descoperirea celei de-a patra planete din acest sistem a fost anunțată la a 241-a întâlnirea a Societății Americane Astronomice, în Seattle, marți. O lucrare de cercetare asupra acesteia a fost acceptată de publicația științifică The Astrophysical Journal Letters.

„Este unul dintre puținele sisteme cu mai multe planete mici, aflate în zona locuibilă pe care le cunoaștem. Asta face ca sistemul TOI700 să fie extrem de interesant și să ne facă să ne dorim să-l studiem mai mult. Planeta e este cu aproximativ 10% mai mică decât planeta d, astfel că acest sistem ne arată că prin observațiile TES putem găsi lumi tot mai mici”, a declarat autoarea studiului, Emily Gilbert, care își realizează studiile postdoctorale la Laboratorul NASA din Pasadena, California.

Stele pitice și „reci” precum TOI 700 sunt destul de frecvente în univers, iar despre multe dintre ele s-a descoperit că găzduiesc exoplanete în ultimii ani. Cea mai apropiată planetă de stea este TOI 700b, care are 90% din dimensiunea Pământului și își orbitează în viteză steaua, încheind o mișcare de revoluție în doar 10 zile pământene.

A doua planetă este mai mare – TOI 700c este de 2,5 ori mai mare decât Pământul și își încheie mișcarea în 16 zile. Aceste planete sunt, cel, mai probabil blocate gravitațional, ceea ce înseamnă că rotația lor este aproape sincronizată cu mișcarea de revoluție – astfel, o jumătate a planetei este mereu orientată sprea stea, în timp ce cealaltă este mereu orientată pe partea opusă. Pentru planetele blocate gravitațional, jumătate din planetă este permanent luminată, în timp ce cealaltă este permanent cufundată în întuneric.

Cele două exoplanete aflate în zona locuibilă, d și e, au încheie o mișcare de revoluție în 37, respectiv 28 de zile pământene. Ambele sunt mai îndepărtate de stea. Noua planetă descoperită, e, este localizată între aceste două planete.

Citește și: Uriașul brand Adidas a pierdut unul dintre cele mai importante procese din istoria firmei. Celebrele dungi aparțin unui brand de lux