Vânzările Renault pe plan global au avut parte de o creștere semnificativă, de aproximativ cu 9% în 2023, grupul reușind să vindă într-un singur an 2.235.345 vehicule. O evoluție mai bună a fost înregistrată în cazul Dacia, marca sa low-cost, care a raportat un avans de 14,7%, după cum transmite Reuters.
Redresarea vânzărilor realizate de Renault vine după patru ani de declin consecutiv. În această perioadă, poziția companiei pe piața globală auto a avut de suferit ca urmare a repoziţionării strategice a producătorului auto francez, a ieşirii de pe piaţa rusă şi a problemelor din diferite puncte din lanţurile de aprovizionare.
Vânzările grupului Renault pe plan global au înregistrat un declin de 5,9% în 2022, asta după după vânzări record de 3,88 milioane vehicule, incluzând aici automobile şi camionete, din 2018.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2024/01/Fv2RIF4WcAASu1m-1.jpeg)
Modelele Renault, reprezintă mai mult de două treimi din vânzările grupului francez, iar acestea au avut parte de o creștere de 9,4% a numărului de livrările în 2023. Reușitele de anul trecut reprezintă un motiv de optimism pentru conducere care se așteaptă ca aceste performanțe să continue și în cursul acestui an.
Pentru a recupera terenul pierdut și pentru a-și majora vânzările, Renault și-a schimbat strategia. Astfel, a redus gama de vehicule şi s-a concentrat pe cele mai profitabile pieţe şi modele, sub conducerea directorului general Luca de Meo.
„Ne-am redobândit atractivitatea, designul nostru s-a îmbunătăţit şi ne extindem. Planul este de a continua la acelaşi nivel de performanţă în 2024”, după cum a explicat directorul mărcii Renault, Fabrice Cambolive.
Europa rămâne principala piața pentru Renault, aceasta fiind fost responsabilă pentru 63% din vânzările grupului în 2023. Cu toate acestea, producătorul auto intenţionează să se extindă în afara continentului printr-o strategie de piață care include intenția de a lansa opt noi modele pe plan global până în 2027.
Mașinile electrice au reprezentat 40% din vânzările mărcii Renault în 2023, în creştere de la 38% în 2022, iar maşinile complet electrice au fost responsabile pentru 11% din vânzări.
Obiectivul grupului francez este o marjă operaţională între 7% şi 8%, faţă de un nivel de sub 6% în 2022. Rezultatele financiare anuale ale Renault vor fi publicate pe 15 februarie.
Întrebat de perturbările în aprovizionare provocate de atacurile din Marea Roşie, Cambolive a declarat: „Avem o imagine clară pentru următoarele opt săptămâni. După aceea, nu ştim ce s-ar putea întâmpla”.
Te-ar putea interesa și: Investiție de 3 miliarde de euro a Renault pentru opt noi modele de mașini. Primul este un SUV derivat din Sandero