- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri externe

Taxe vamale pentru mașinile electrice chinezești. Comisia Europeană desfășoară noi investigații

06 Mar, 17:04 • Fundeanu Madalina
S-ar putea impune taxe vamale pentru mașinile electrice chinezești. Comisia desfășoară o investigație antisubvenții cu privire la vehiculele electrice ce au baterii chinezești.
Taxe vamale pentru mașinile electrice chinezești. Comisia Europeană desfășoară noi investigații

Comisia Europeană va începe joi înregistrarea vamală a importurilor de vehicule electrice (VE) chinezești. Astfel, acestea ar putea fi afectate de taxe vamale începând din acel moment în cazul în care ancheta comercială a UE va concluziona ulterior că acestea beneficiază de subvenții nedrepte, scrie Reuters, relatează Economedia.

Se impun taxe vamale pentru mașinile electrice chinezești

Comisia desfășoară o investigație antisubvenții cu privire la vehiculele electrice ce au baterii chinezești, cu scopul de a stabili dacă va impune taxe vamale pentru a proteja producătorii din UE. Ancheta ar trebui să se finalizeze până în noiembrie, chiar dacă UE ar putea impune taxe vamale provizorii în iulie.

Într-un document publicat marți, Comisia a declarat că are suficiente dovezi care ar demonstra că vehiculele electrice chinezești sunt subvenționate și că importurile au crescut cu 14% de la an la an de când a fost lansată oficial ancheta, în octombrie.

UE spune că importurile de automobile electrice chinezești în Uniunea Europeană continuă să crească „într-un ritm accelerat”, scrie Electrive. Dacă acest lucru persistă, producătorii europeni de automobile ar putea suferi prejudicii ireparabile.

„În acest stadiu, este posibil ca, pe baza datelor colectate în timpul anchetei, prejudiciul, care ar fi dificil de reparat, să fi început să se materializeze chiar înainte de încheierea anchetei”, susține Comisia Europeană.

Înregistrarea mașinilor electrice chinezești importate va începe în ziua următoare publicării planului în Jurnalul Oficial al UE.

Citește și: CFR infrastructură promite că trenurile de pe linia București-Craiova vor circula cu 120 km/h în următorii ani. De unde vin banii pentru acest proiect

Taxe vamale pentru mașinile electrice chinezești
Taxe vamale pentru mașinile electrice chinezești

Camera de Comerț a Chinei în UE a declarat că este dezamăgită de această măsură și a spus că valul de importuri reflectă creșterea cererii europene de vehicule electrice.

Acest lucru vine după ce Comisia Europeană a vizitat cei trei producători chinezi BYD, Geely și SAIC pentru a verifica informațiile furnizate anterior de producători în chestionare. Comisia scrie acum că „dovezile disponibile în acest stadiu tind să arate că exporturile produsului în cauză beneficiază de subvenții care fac obiectul unor măsuri compensatorii”.

UE a lansat o anchetă antidumping în luna octombrie a anului 2023 pentru a hotărî dacă lanțurile valorice BEV din China beneficiază de „subvenții ilegale și dacă aceste subvenții cauzează sau amenință să cauzeze un prejudiciu economic producătorilor de BEV din UE”.

Președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a formulat această afirmație la mijlocul lunii septembrie în Parlamentul European de la Strasbourg:

„Piețele globale sunt acum inundate de mașini electrice chinezești mai ieftine, iar prețul lor este menținut la un nivel scăzut în mod artificial prin subvenții de stat uriașe. Acest lucru denaturează piața noastră”.

La acel moment, era deja clar faptul că, dacă se justifică din punct de vedere juridic, UE poate impune taxe antisubvenție provizorii după nouă luni (adică în iulie), care pot deveni definitive după cele 13 luni menționate de la deschiderea anchetei.

Faptul că producătorii chinezi de automobile primesc sau nu subvenții neloiale este deosebit de relevant în lumina creșterii cotei de piață a automobilelor electrice fabricate în China. Acestea reprezentau 8% din piața vehiculelor electrice din UE în 2023 și ar putea ajunge la 15% până în 2025, potrivit Reuters, „în condițiile în care aceste vehicule electrice costă în general cu 20% mai puțin decât modelele fabricate în UE”.

Vezi și: Piața mașinilor second hand aduce și în 2024 probleme pentru români. Fiecare a 13-a mașină a avut kilometrajul dat înapoi

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile și amante”
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile ...
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Ucraina-Rusia: Vladimir Putin afirmă că unele propuneri din planul american de a pune capăt războiului din Ucraina sunt inacceptabile pentru Kremlin
Ucraina-Rusia: Vladimir Putin afirmă că unele propuneri din planul american de a pune capăt războiului ...
România va avea 100.000 de acceleratoare AI la Cernavodă și Doicești. Guvernul a aprobat ca Ministerul Energiei să devină coordonator principal al proiectului de 5 miliarde de euro
România va avea 100.000 de acceleratoare AI la Cernavodă și Doicești. Guvernul a aprobat ca Ministerul ...
Un livrator de mâncare a rămas fără loc de muncă după ce și-a tuns barba
Un livrator de mâncare a rămas fără loc de muncă după ce și-a tuns barba