- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri externe

Un nou blocaj în Germania. Se amână interzicerea motoarelor cu combustie pentru camioane

07 Feb, 12:06 • Alexe Raluca
Germania se va abține la votul pentru o lege a UE privind transporturile, în ciuda acordului inițial semnalat, a declarat o sursă din industrie pentru Euractiv, deoarece FDP blochează acordul cu noile standarde de CO2 propuse pentru camioane.
Un nou blocaj în Germania. Se amână interzicerea motoarelor cu combustie pentru camioane

Liberalii germani nu sunt de acord cu noile standarde de CO2, deoarece ar reduce drastic numărul de camioane diesel, arată Euractiv.

Citește și: Cât cheltuiește pe lună un român stabilit în Germania. A făcut calculul, iată suma totală care a rezultat la final

Germania amână interzicerea motoarelor cu combustie pentru camioane

După ce au ajuns la un acord cu Parlamentul European, reprezentanții țărilor UE urmează să voteze noile standarde de CO2 pentru vehiculele grele, cum ar fi camioanele și autobuzele. Totuși, nu este concret dacă se va ajunge la o majoritate de voturi, pentru că Germania se va abține de la vot, potrivit unor surse din industrie. Coaliția guvernamentală din Germania are reguli interne, potrivit cărora guvernul se abține să voteze orice lege europeană, în cazul în care partenerii de coaliție – social-democrații, Verzii și liberalii din FDP (Renew) – nu pot găsi o poziție comună.

Abținerea Germaniei a fost declanșată de Ministerul Transporturilor condus de FDP, în timp ce Ministerul Mediului, condus de ministrul Verzilor Steffi Lemke, a susținut acordul. Fără Germania, obținerea unei majorități depinde de sprijinul Italiei, deoarece câteva țări mai mici sunt așteptate să voteze împotriva legii. Italia a solicitat anterior un mecanism care să permită extinderea numărului de camioane cu motoare cu combustie, deoarece susține că adoptarea alternativelor de combustibili fosili ar trebui să se reflecte în obiective.

Acordul, încheiat în ianuarie, ar reduce emisiile medii de CO2 ale camioanelor noi cu aproximativ 90% până în 2040, cu obiective intermediare de -45% până în 2030 și -60% până în 2035. În proiectul de lege, emisiile sunt măsurate doar la țeava de evacuare, ceea ce înseamnă că producătorii ar trebui să vândă predominant camioane electrice sau cu hidrogen.

În opinia FDP, acest lucru nu ar permite o libertate tehnologică suficientă, deoarece partidul susține continuarea utilizării vehiculelor cu motoare cu ardere internă, susținând că acestea pot funcționa cu combustibili sintetici, cunoscuți ca e-combustibili.

După cum știți, noi, cei din FDP, suntem în favoarea deschiderii tehnologice și dorim să facem posibil ca combustibilii alternativi – toți cei care sunt văzuți drept combustibili alternativi în conformitate cu Directiva privind energia regenerabilă – să fie utilizați pentru transportul de mare tonaj”, a declarat pentru Euractiv Jan-Christoph Oetjen, eurodeputat FDP. Aceasta este, ca să spunem așa, linia FDP pe care o reprezentăm în Parlamentul European”, a declarat Jan-Christoph Oetjen, eurodeputat FDP, pentru Euractiv, adăugând că cele trei partide guvernamentale germane sunt încă în negocieri interne pentru a găsi o poziție comună.

Un purtător de cuvânt al Ministerului german al mediului a declarat luni pentru Euractiv că „punctele transmise de Germania în ultimele luni au fost în mare măsură luate în considerare și nu au fost incluse puncte care contravin poziției Germaniei. Deoarece rezultatul trilogului corespunde mandatului dat de Consiliu, aprobarea poate fi asumată până acum”, a mai adăugat el.

Citește și: Zona euro evită la limită recesiunea economică. Germania, printre țările care au cel mai mult de suferit