Un șofer polonez de camion a rămas blocat de o săptămână într-o parcare de pe autostrada A6 din Germania, fiind în stare de ebrietate avansată, notează Libertatea. Conform presei germane, el trebuia preluat în weekend, însă nimeni nu a venit să-l recupereze până acum.
Te-ar mai putea interesa: Bogdan Hossu: Vom fi împinși la grevă generală în luna septembrie. Impactul va fi major în buzunarul fiecărui cetățean
Această situație neobișnuită a atras atenția autorităților și a ridicat semne de întrebare legate de siguranța rutieră și responsabilitatea firmelor de transport.
Potrivit poliției, citată de presa germană, compania poloneză pentru care lucrează șoferul nu dispune momentan de un al doilea șofer disponibil, ceea ce face imposibilă preluarea atât a bărbatului aflat în stare de ebrietate, cât și a camionului de pe autostradă.
Poliția a precizat că șoferul are acces la aprovizionare, poate face duș și menține legătura cu superiorul său, recunoscând totodată că suferă de alcoolism.
Inițial, șeful companiei anunțase că va veni în weekend, însoțit de un șofer înlocuitor, pentru a-l prelua pe angajat și a-l duce acasă, însă, la peste o săptămână de la blocarea bărbatului de 40 de ani în parcare, nimeni nu a sosit încă să-l recupereze.
Autoritățile supraveghează atent situația și efectuează controale zilnice, iar la fiecare test de alcoolemie șoferul a înregistrat valori peste limita legală, uneori chiar mult peste aceasta.
Ultimul test cunoscut, realizat joi, a arătat o concentrație alarmantă de alcool în sânge, iar ținând cont că organismul uman metabolizează în medie 0,1% alcool pe oră, situația este cu atât mai gravă.
Incidentul a fost raportat inițial de un martor care a alertat autoritățile. La sosirea polițiștilor, șoferul de 40 de ani era în pauză regulamentară într-o parcare, însă starea sa nu respecta normele legale.
Un test de alcoolemie a indicat o valoare foarte mare, motiv pentru care poliția i-a confiscat permisul pentru a împiedica continuarea călătoriei.
Marți, când autoritățile au încercat să-i returneze permisul, șoferul a fost din nou depistat cu o alcoolemie ridicată, prelungindu-i astfel pauza forțată.
O verificare suplimentară, realizată miercuri seara, a confirmat că bărbatul avea încă o cantitate semnificativă de alcool în sânge, făcând imposibilă continuarea călătoriei.
Recent, un alt șofer de TIR a blocat traficul pe Autostrada A1, la intrarea în București, protestând din cabina autotrenului și fluturând drapelul.
Deși poliția nu consideră acest fenomen drept o problemă majoră, incidentele cu șoferi de camion băuți sunt frecvente. Conform procedurilor standard, șoferii depistați sub influența alcoolului sau drogurilor trebuie să predea permisul și documentele vehiculului și să întrerupă călătoria până devin sobri.
Asociația „Hellwach mit 80 km/h” oferă o perspectivă mai largă asupra situației. Dieter Schäfer, fost ofițer de poliție implicat în asociație, estimează că aproximativ 2% dintre șoferii de camion din Europa de Est care circulă zilnic pe drumurile germane sunt dependenți de alcool sau prezintă un risc ridicat.
Având în vedere un total de circa 300.000 de șoferi provenind din țările est-europene și fostele republici sovietice, acest procent echivalează cu peste 6.000 de șoferi afectați de această problemă.
Te-ar mai putea interesa: Experiență dezamăgitoare pentru o turistă româncă în Grecia. Suma uriașă pe care a dat-o pe două porții de frigărui cu cartofi prăjiți, un pahar de vin și o bere