- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

ADJUDECAT! Tronsonul 4 al Autostrăzii Sibiu-Făgăraș, câștigat de constructorii turci. Contractul se ridică la 1,19 miliarde de lei

05 May, 14:50 • Constantin Cristina
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că o asociere de constructori turci au câștigat proiectarea și execuția tronsonului 4 al Autostrăzii Sibiu-Făgăraș! Autostrada face legătură cu drumul de mare viteză Moldova-Transilvania.
ADJUDECAT! Tronsonul 4 al Autostrăzii Sibiu-Făgăraș, câștigat de constructorii turci. Contractul se ridică la 1,19 miliarde de lei

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunțat că oficial tronsonul 4 (Sâmbăta de Sus – Municipiul Făgăraș și Drum de legătură cu DN1) al Autostrăzii Sibiu- Făgăraș a fost câștigat de o asociere de constructori turci, a scris oficialul pe pagina sa de Facebook.

Citește și: Investiții masive în infrastructura din Dobrogea. Anunțul ministrului Sorin Grindeanu (PSD)

Tronsonul 4 al Autostrăzii Sibiu-Făgăraș, câștigat de constructorii turci

Asocierea de constructori turci dețin acum contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului 4, contract adjudecat la valoarea de 1,19 miliarde de lei, fără TVA.

Tronsonul 4 al Autostrăzii Sibiu-Făgăraș
Tronsonul 4 al Autostrăzii Sibiu-Făgăraș

Drumul se întinde pe o suprafață de 16,26 km. În contract sunt incluși și cei 5,6 km ai drumului de legătură în termen de 48 de luni, având la dispoziție 12 luni de proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

Vestea bună este că secțiunea de Autostradă Sibiu-Făgăraș va asigura legătura pe un drum de mare viteză pe intercoridorul Moldova-Transilvania.

De asemenea, contractul va fi semnat peste 10 zile, în cazul în care nu vor fi depuse contestații și va fi finanțat prin Programul Transport, a mai scris Sorin Grindeanu. Tronsonul ar trebui să fie gata în 4 ani, mai exact în 2027, deși CNAIR a promis de acum doi ani că între Sibiu și Făgăraș se va putea circula pe autostradă în 2025.

Pentru acest tronson au fost depuse alte 6 oferte, dintre care 3 de la companii din Turcia, dar și o asociere condusă de Ucraina. Însă asocierea potrivită cerințelor șefului transporturilor este Makyol-Yapi.

Celelalte șase oferte au fost:

1. Asocierea AUTOMAGISTRAL – PIVDEN SRL – ROSTDORSTROY SRL (Ucraina)
2. Asocierea S.C. BOG’ART S.R.L. – SC CONI SRL – SC TOHME CONTRACTING LLC – S.C. RIA DESIGN CONSULTING SRL (Romania – Georgia)
3. IC ICTAS INSAAT SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)
4. Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET AS – YAPI MERKEZI INSAAT VE SANAYI AS (Turcia)
5. MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)
6. Asocierea SC STRABAG SRL – SC GEIGER TRANSILVANIA SRL

Autostrada Sibiu – Făgăraș (68 km), finanțată prin fonduri europene, are o importanţă majoră în desfăşurarea traficului, deoarece face parte dintr-un proiect mai amplu de conectivitate a infrastructurii rutiere la rețeaua de transport europeană TENT – Comprehensive.

Traseul Autostrăzii Sibiu-Făgăraș pornește din dreptul localității Boița și se termină în apropierea Municipiului Făgăraș.

Traseul trece adiacent de localitățile Turnu Roșu, Sebeșu de Jos, Racovița, Mârșa – Avrig, Porumbacu de Jos – Porumbacu de Sus, Sărata, Scoreiu, Carta, Arpașu de Jos, localități ce aparțin județului Sibiu și de localitățile Ucea de Jos – Ucea de Sus, Viștea de Jos – Viștea de Sus, Drăguș, Sâmbăta de Jos, Voila – Voivodeni, Dridif – Luța, Hurez, Municipiul Făgăraș și Ileni, din județul Brașov.

 

Alte articole: S-a decis! De când vor putea circula românii cu metroul direct la Aeroportul Otopeni. Sorin Grindeanu: „Sunt convins că acest proiect va fi unul de succes”