- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Anunțul momentului pentru asigurații CAS. Ce se întâmplă cu cardurile de sănătate în 2024

11 Mar, 23:15 • Bumbeneci Diana
Ce se întâmplă cu cardurile de sănătate în 2024. Toți asigurații trebuie să știe noua informație anunțată de oficialități.
Anunțul momentului pentru asigurații CAS. Ce se întâmplă cu cardurile de sănătate în 2024

Pe site-ul oficial CNAS se poate verifica dacă unei persoane i s-a emis sau nu cardul de sănătate. Cu toate acestea, condiția este ca platforma să fie funcțională la momentul accesării.

Ce se întâmplă cu cardurile de sănătate în 2024

Cardul conține informații precum numele, data nașterii, termenul de valabilitate, codul unic de identificare și numărul de identificare. Este activat la cabinetul medicului de familie. Acesta poate adăuga informații suplimentare de natură medicală referitoare la titular.

Mai apoi, asiguratul poate prezenta cardul la furnizorii de servicii medicale sau farmaceutice, în vederea decontării serviciilor solicitate.

În momentul în care pandemia de coronavirus a izbucnit și în România, Guvernul a decis să prelungească valabilitatea cardurilor de sănătate cu 7 ani, pentru că multe dintre aceste documente expirau în 2021.

De asemenea, pentru cei care au primit carduri de sănătate până la 31 decembrie 2014, valabilitatea acestora a fost extinsă la șapte ani de la data rescrierii lor.

Nu rata: Ești plecat anul acesta în altă țară, dar vrei să votezi? MAE anunță documentele necesare anunțate de MAE pentru alegerile 2024

card CAS
card CAS

În acest sens, un card emis în 2014 este valabil, după rescriere, până în 2028. Cardului expirat i se prelungește valabilitatea de către medicul de familie. Iată cum:

În prezent, durata de valabilitate a cardului național de sănătate nou emis este de 7 ani.

În cazul expirării, titularul trebuie să meargă la medicul de familie pentru prelungirea perioadei de valabilitate.

Rescrierea noului card este făcută automat când medicul de familie introduce cardul în cititor. În momentul introducerii, sistemul informatic prelungește perioada de valabilitate a cardului, în așa fel încât beneficiarul să nu întâmpine probleme la utilizarea lui.

Ce trebuie făcut pentru emiterea unui card de sănătate nou

În situația în care titularul unui card schimbarea cardului de sănătate în 2024 pentru că l-a pierdut, i-a fost furat sau și-a schimbat numele, trebuie să adreseze Casei de Asigurări unde este înregistrat sau unde a fost declarat de angajatorul său.

De asemenea, trebuie să țintă cont că un nou card se eliberează se eliberează în baza următoarelor documente:

  • Cerere tip
  • Copie după actul de identitate
  • Dovada plății contravalorii cardului duplicat, în sumă de 15,26 lei
  • Declarație de împuternicire, în cazul în care titularul nu se poate deplasa și solicită re-emiterea prin intermediul altei persoane

Documentele necesare emiterii unui card nou pot fi transmise și prin poștă electronică.

Nu rata în acest context și: Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă, anunțul alegerilor 2024: „Avem un candidat comun”

Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult