Este vorba despre așa-numita autostradă A0, noua centură a Capitalei, unde au apărut probleme între Glina și Vidra, pe un tronson ce leagă şoselele rapide Craiova – Piteşti – Bucureşti de autostrada Soarelui.
Tronsonul respectiv, care a costat 100 de milioane de lei și a fost construit de o firmă din Turcia, s-a deteriorat în special în zona pasajelor, unde șoferii reclamă denivelări și gropi în asfalt.
„Probabil nu se respectă compoziţia bitumului sau alţi factori a materialului, în comparaţie cu ce găsim pe Olanda, Belgia, Luxemburg”, spune un șofer.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/08/auto-1-1024x664.jpg)
Citește și Ministerul Muncii organizează dezbatere publică pentru modificarea legii pensiilor private
Dincolo de dubiile privind calitatea lucrărilor, experții menționează și alte cauze ale problemelor apărute pe carosabil.
„Avem o problemă şi cu temperaturile, şi cu nerespectarea regulilor de tonaj. Această dublă combinaţie de transportatori care nu respectă legea şi ISCTR (Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier – n.r.), adică Ministerul Transporturilor, face să avem aceste probleme suplimentare faţă de calitatea îndoielnică”, explică Ionuț Ciurea, director al Asociației ProInfrastructură, citat de observatornews.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) spune, despre problemele la autostradă, că aceasta se află în garanție, astfel că reparațiile vor fi făcute pe banii constructorului.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/08/auto-4-1024x631.jpg)
„Având în vedere că este în garanţie, practic, este treaba constructorului să repare pe banii lui. Reparaţiile vor începe pe data de 16 septembrie”, a declarat purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu.
Problemele apărute între Glina și Vidra nu sunt primele legate de această autostradă. S-au făcut reasfaltări și anul trecut.
În categoria recordurilor nedorite poate intra cu brio și podul peste Dunăre Brăila – Tulcea, care a costat 800 de milioane de euro și care a fost reparat de patru ori în primul an de folosinţă!