- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Autostrada Ploiești-Buzău se face cu pași mici! În ce stadiu se află acum lucrările

25 Nov, 15:53 • Cornel Ghimeșan
Evoluția lucrărilor de la Autostrada Ploiești-Buzău pare să fie destul de lentă. Ionel Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în ministerul Trnsporturilor a vizitat șantierul și a făcut informări cu privire la stadiul actual de la fața locului.
Autostrada Ploiești-Buzău se face cu pași mici! În ce stadiu se află acum lucrările

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Irinel Scrioșteanu a vizitat, joi, șantierul Autostrăzii Moldova A7, la km 0, respectiv la Lotul 1 al Autostrăzii Ploiești – Buzău, unde va fi localizat noul nod rutier între A3 București-Ploiești și Autostrada A7.

„Am fost astăzi pe șantierul Autostrăzii Moldova A7, la km 0, respectiv la Lotul 1 al Autostrăzii Ploiești – Buzău, unde va fi localizat noul nod rutier între A3 București-Ploiești și Autostrada A7, cel mai complex nod rutier din acest prim lot, de altfel. Lotul 1 este cuprins între Dumbrava (Autostrada București – Ploiești) – Mizil (DJ 100C) și are o lungime de 21 km.”, a transmis oficialul pe pagina sa de Facebook.

Autostrada Ploiești -Buzău este construită destul de lent

Potrivit sursei citate, pe Lotul 1 au fost forați, armați și turnați 21 piloți aferenți noului nod rutier de la km 0 – Dumbrava. De asemenea, secretarul de stat anunță că pe întregul lot se vor executa, în total, 1180 piloți (aproximativ 34.000 metri liniari de coloană).

Alte articole: Noi categorii de salariaţi din România vor putea ieşi la pensie mai devreme de anul viitor. Vor putea ieşi la pensie chiar şi la 40 de ani

„Astăzi (joi n.r.) au ajuns în șantier încă două instalații de forare pentru lucrările la pasajele km 1+036 și km 0+000, iar zilele următoare se vor fora, arma și turna piloții și pentru podul km 13+267. S-a finalizat procesul de deminare a suprafeței șantierului, existând confirmarea că nu mai există elemente pirotehnice”, a mai precizat Ionel Scrioșteanu.

Conform datelor publicate de acesta, s-a demarat și realizarea de tronsoane experimentale pentru stabilizarea terenului cu lianți hidraulici și s-a finalizat realizarea între km 0+000 – km 18+550, lângă calea 1 a drumului tehnologic.

Autostrada Ploiești-Buzău se face cu pași mici! În ce stadiu se află acum lucrările
Autostrada Ploiești-Buzău se face cu pași mici! În ce stadiu se află acum lucrările

Totodată, se lucrează la decaparea terenului vegetal între km 4+700 – km 5+300 și km 7+500 – km 10+250, precum și în zona nodului rutier Dumbrava.

„Sunt în curs de execuție lucrările de realizare a devierii DN1D, fiind executat stratul de balast pe care urmează a fi realizate testele de capacitate portantă. S-au semnat încă două contracte cu firme subcontractoare pentru realizarea a 14 km din lungimea totală. S-au finalizat activitățile in teren pentru două situri arheologice, două situri sunt în curs de descărcare arheologică, iar pentru alte șase situri noi descoperite urmează obținerea autorizațiilor.”, a mai transmis oficialul din Transporturi.

El a subliniat că în proiect este prevăzută construirea a 15 poduri și pasaje, două noduri rutiere, un centru de întreținere și monitorizare. În același timp, și pentru acest lot există element de noutate, și anume perdele forestiere (48.7303 ha). Valoarea contractului este de 1,46 miliarde lei, fără TVA.

„Reamintesc faptul că lucrările de execuție la acest lot au început la finalul lunii august, iar constructorul, Asocierea de constructori români și italieni, Impresa Pizzarotti & C. S.p.a – Pizzarotti – Retter Projectmanagement, are termen de execuție de 20 luni. Autostrada Moldovei va fi primul drum de mare viteză care va lega Moldova de Muntenia și reprezintă cel mai mare proiect de infrastructură finanțat prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).”, a mai adăugat secretarul de stat.

Secţiunea Ploiești – Buzău din Autostrada A7 este împărţită astfel:

– Lotul 1, Ploiești (Dumbrava)-Mizil

– Lotul 2, Mizil-Pietroasele

– Lotul 3 Pietroasele – Buzău

Lucrările de construcție pe Lotul 1 al Autostrăzii Ploieşti – Buzău au demarat în luna august.

„Din 22 august începe construcţia pe Lotul 1 al autostrăzii Ploieşti – Buzău! CNAIR a dat astăzi Ordinul de începere a lucrărilor pe lotul Dumbrava – Mizil, cu o lungime de 21 de km. Asocierea de constructori români şi italieni are la dispoziţie 20 de luni pentru finalizarea lucrărilor care includ 14 poduri şi un pasaj cu lungimea de 550 m. Contractul are o valoare de 1,46 de miliarde de lei (fără TVA) şi este finanţat prin PNRR. Autostrada Ploieşti-Buzău este prima secţiune a Autostrăzii care va asigura legătura dintre Muntenia şi Moldova (A7)”, a scris ministrul Transporturilor pe pagina da Facebook în data de 9 august.

La 20 iulie, ministrul Transporturilor anunţa că s-a emis ordinul de începere pentru construirea a 28,35 de kilometri din Autostrada A7, pe lotul Mizil – Pietroasele, din tronsonul Ploieşti – Buzău. Lucrările urmau să înceapă pe 11 august 2022.

Asocierea româno – bulgară SC CONI SRL – TRACE GROUP are la dispoziţie 20 de luni şi peste 1,24 miliarde de lei (fără TVA) pentru a construi acest lot, care include 20 de poduri, a anunţat atunci Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

În octombrie, oficialul anunţa că o asociere de constructori turci a fost desemnată câştigătoare a contractului pentru construcţia Lotului 3 (Pietroasele-Municipiul Buzău) al Autostrăzii Ploieşti-Buzău (secţiune a A7).

Citește și: Pași istorici pentru una dintre cele mai așteptate autostrăzi din România. Încă o secțiune din Autostrada Moldovei (A7) are constructor desemnat

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult