- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Autostrada Unirii (A8): constructorii au depus 94 de clarificări la contractul CNAIR pentru podul de la Ungheni. Termenul de execuție de 18 luni nu va fi prelungit

22 Jan, 10:54 • Fundeanu Madalina
Constructorii au depus solicitări/clarificări la contractul CNAIR pentru podul peste Prut de la Ungheni. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră.
Autostrada Unirii (A8): constructorii au depus 94 de clarificări la contractul CNAIR pentru podul de la Ungheni. Termenul de execuție de 18 luni nu va fi prelungit

Constructorii interesați de contractul CNAIR pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii au depus 94 de solicitări/clarificări prin care au cerut informații despre accesul pe teritoriul Republicii Moldova, Acordul de Mediu, durata de execuție a contractului și valabilitatea unor avize precum Certificatul de Urbanism care se regăsesc în documentația din caietul de sarcini, conform Economedia.

Constructorii au depus solicitări/clarificări la contractul CNAIR pentru podul peste Prut de la Ungheni

CNAIR a publicat clarificările constructorilor și răspunsurile la întrebările acestora, iar noul termen pentru depunerea ofertelor a fost stabilit pentru 31 ianuarie 2024, după cum anunța vineri, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, dar luni, 22 ianuarie, în platforma SEAP licitația figurează, în continuare ,,suspendată”.

Constructorii au cerut CNAIR o perioadă de execuție de 28 de luni cu 12 luni în plus față de cea prevăzută de 18 luni, un sistem rutier pentru trafic greu care să răspundă situației actuale cauzate de războiul din Ucraina și transportul cerealelor prin Portul Constanța, dar și baza legală pentru lucrările de pe teritoriul Republicii Moldova.

Clarificare constructor: „Studiul de trafic este vechi avand in vedere perioada de perspectiva luata in calcul. Avand in vedere si situatia actuala legata de razboiul din Ucraina precum si faptul ca cerealele din Ucraina vor fi exportate prin portul Constanta in viitorii ani, volumul de trafic ar trebui actualizat astfel incat ofertantii sa ia in calcul un sistem rutier care sa permita acordarea unei garantii a lucrarii intre 60 de luni si 120 de luni.”

Solicitare Constructor: „Avand in vedere solicitarea de mai jos, va rugam sa prelungiti perioada de executie a lucrarilor cu cel putin 12 luni. In perioada estimata actuala de 18 luni pot fi incluse 2 perioade de iarna (2×3 luni = 6 luni) si 2 perioade de primavara (martie-iunie de 2×4 luni = 8luni), in total 14 luni. In aceste conditii obiectivul supus achizitiei publice nu se va putea realiza.”

Răspunsul CNAIR: „Durata de executie a lucrarilor la obiectiv este de maxim 18 luni de la Data de Incepere a Lucrarilor”

Constructorii au întrebat CNAIR și cum vor lucra pe teritoriul Republicii Moldova:

„Referitor la: CERINTELE BENEFICIARULUI PCT. 2.4. Access pe teritoriul Republicii Moldova Cu privire la prevederile acestui punct va rugam:

1. sa ne puneți la dispozitie Acordul dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova.

2. Care este regimul/modalitatea decontarilor pentru produsele si serviciile contractate in Republica Moldova.

3. Care este regimul privind organizarea de șantier (avize, acorduri, premise, autorizatii etc.) pe teritoriul Republicii Moldova.

4. În cazul in care materialele (exemplu beton) vor fi aduse pe cale rutiera din Romania in Republica Moldova cum se va asigura accesul prin punctele de frontiera al acestora, vor avea regim special de tranzitare a punctelor de trecere a frontierei cu Republica Moldova?”

Citește și: VIDEO Cum arată o Tesla după 1,9 milioane de kilometri parcurşi. Proprietarul nici nu se gândeşte să renunţe la maşina sa

Podul de la Ungheni
Podul de la Ungheni

Răspunsul CNAIR:

„1. Acordul incheiat intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova are caracter public, fiind publicat in Monitorul Oficial nr. 667 din 4 iulie 2022 si poate fi accesat gratuit inclusiv pe site-ul legislatie.just.ro. A se vedea Anexa nr. 1 la prezenta clarificare.

2. Decontarile pentru produsele si serviciile contractate in Republica Moldova se vor efectua conform legislatiei in vigoare din Romania.

3. Regimul privind asigurarea terenului de constructie, accesul la facilitatile existente, obtinerea aprobarilor, avizelor sau autorizatiilor de construire legate de obiectivul “Pod peste Prut la Ungheni” sunt prevazute in cadrul Articolului 10 al Acordului incheiat intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova.

4. Regimul fiscal si vamal pentru marfurile si mijloacele de transport introduse pe teritoriul Republicii Moldova pentru construirea podului, este prevazut in cadrul Articolului 12 al Acordului incheiat intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova.”

Podul de la Ungheni va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”.

Pentru că secțiunea de Autostradă Târgu Neamț-Iași-Ungheni este mult întârziată în etapa de proiectare, legătura cu Podul rutier de la Ungheni va fi asigurată prin modernizarea unui Drum Județean

Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Vezi și: Rovinieta se schimbă în 2024! Vor avea loc modificări în ceea ce privește prețul și termenul de valabilitate

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea zodiilor
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea ...
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul viitor
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul ...
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile publice
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile ...
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș