- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Avem explicația! De ce au trecut românii prin controale suplimentare de securitate la aeroportul din Viena. Europarlamentarul Ștefănuță: „E o încălcare a demnității umane a românilor!

26 Apr, 15:48 • Lupu Alexandra
Aeroportul din Viena vine cu răspunsul mult așteptat! Iată de ce au trecut românii prin controale suplimentare de securitate.
Avem explicația! De ce au trecut românii prin controale suplimentare de securitate la aeroportul din Viena. Europarlamentarul Ștefănuță: „E o încălcare a demnității umane a românilor!

Aeroportul din Viena transmite un răspuns oficial, după ce europarlamentarii Nicu Ștefănuță și Vasile Blaga au cerut explicații cu privire la controalele suplimentare de securitate aplicate românilor. Reprezentanții aeroportului dau vina pe infrastructura terminalelor, informează antena3.ro.

Cum se explică situația de la aeroportul din Viena

În urmă cu puțin timp, europarlamentarii Nicu Ștefănuță și Vasile Blaga au cerut explicații cu privire la controalele suplimentare de securitate aplicate cetățenilor români. Aeroportul din Viena a transmis un răspuns oficial, în cadrul căruia a relatat că sunt conștienți de faptele descrise și regretă că pasagerii români au fost obligați să treacă prin controale de securitate la schimbarea avionului.

Reprezentanții au menționat că trebuie efectuată o verificare a pașapoartelor după sosire, având în vedere că, după ce ajung pe aeroportul din Viena, pasagerii care sosesc din țările OSS se amestecă adesea cu cei din cele non-OSS. Tocmai de aceea, responsabilii susțin că este nevoie de un nou control de securitate după verificarea pașapoartelor. Aeroportul din Viena transmite că regretă că cetățenii români nu pot profita mereu de statutul de securitate.

Mai mult decât atât, reprezentanții au informat că pregătesc proiectul „South Extension”, prin care va fi construită o clădire terminală suplimentară. Aceasta va realiza o conexiune între terminalele 2 și 3, iar astfel, pasagerii vor putea trece la poarta F de la poarta C fără să fie nevoiți să părăsească zona de securitate. Proiectul ar trebui să fie finalizat în 2027, iar ajustarea ar trebui să rezolve problema.

Citește și: Austria nu-și schimbă poziția. După ce Germania a declarat că „sprijină puternic” aderarea României la Schengen, Viena răspunde: „Este o dovadă clară că sistemul nu funcționează”

„Suntem conștienți de faptele pe care le-ați descris și regretăm că pasagerii români de trebuie să treacă din nou prin controale de securitate în unele cazuri când schimbă avionul”, se arată în răspunsul oficial al Aeroportului din Viena.

Aeroport Viena
Aeroport Viena

„Practic, pasagerii de pe aeroporturile românești au statutul de securitate potrivit pentru a putea merge către alte destinații Schengen fără control de securitate suplimentar la Viena, întrucât aeroporturile românești sunt deja „One-Stop Security Ready” (OSS). Deoarece conexiunile specificate sunt zboruri non-Schengen, în ciuda statutului de securitate, trebuie efectuată o verificare a pașapoartelor după sosire.

Dacă aeronava este poziționată la Pier North (Terminal 3) după sosirea pe Aeroportul Internațional Viena, din motive structurale, pasagerii care sosesc din țările OSS se amestecă adesea cu cei din țările non-OSS. În aceste cazuri, este necesar un alt control de securitate după controlul pașapoartelor. Pe lângă volumul de trafic, poziționarea depinde și de cerințele clienților noștri, ale companiilor aeriene și de următorul zbor planificat (Schengen sau Internațional).

Regretăm că pasagerii din România care doresc să-și continue călătoria către alte țări Schengen nu pot profita întotdeauna de statutul de securitate. Cazul special conform căruia pasagerii non-Schengen au deja un statut de securitate echivalent cu cel al pasagerilor Schengen, din păcate, nu a fost previzibil la planificarea clădirii terminalului și, prin urmare, nu a putut fi luat în considerare la momentul respectiv.

Piatra de temelie pentru Terminalul 3 a fost pusă în ianuarie 2006, adică înainte de aderarea României la UE. Desigur, ne străduim întotdeauna să îmbunătățim infrastructura terminalelor. Prin proiectul „South Extension”, aeroportul din Viena va construi o clădire terminală suplimentară care, printre altele, creează o conexiune între terminalele 2 și 3, care va permite pasagerilor să treacă de la poarta F la poarta C, de exemplu, fără a fi nevoie să părăsească zona de securitate.

Acest proiect ar fi trebuit finalizat conform planului în acest an, dar a trebuit să fie amânat din cauza pandemiei de COVID19. Deschiderea este acum programată pentru 2027. Această ajustare ar putea, cel puțin în unele cazuri, să rezolve problema. Cel mai bun scenariu rămâne, însă, aderarea rapidă a României la Schengen”, se arată în răspuns.

Europarlamentarul Ștefănuță afirmă că aeroportul din Viena trece peste drepturile europene ale românilor. Mai mult decât atât, oficialul declară că mai multe controale de securitate sunt ilegale. Reprezentantul a trimis o cerere către Comisia Europeană, în care solicita investigarea situației din aeroportul de la Viena.

Ștefănuță le cere reprezentanților din Comisia Europeană să tragă la răspundere guvernul austriac pentru nerespectarea legislației privind libera circulație pentru cetățenii non-Schengen. Mai mult decât atât, europarlamentarul solicită identificarea unei soluții care să nu penalizeze de două ori cetățenii români în aeroporturile austriece.

„Mai știți când am zis că austriecii ne umilesc și ne pun să stăm la cozi degeaba, doar pentru că nu suntem în Schengen? Am avut dreptate!

Ba mai mult, am primit scuze de la Aeroportul din Viena care recunoaște că greșește și că nu respectă întocmai legislația europeană care menționează un singur control de securitate. Responsabilii aeroportului invocă probleme de infrastructură: că e greu cu terminalele, că se amestecă și pasagerii non-Schengen cu cei din afara UE etc.

Îmi pare rău, dar nu mă mulțumește răspunsul. E o încălcare a demnității umane a românilor! E problema lor, nu a noastră. Suntem cetățeni europeni, iar dreptul UE ne spune că un control de securitate este suficient în tranzit (one stop security ready).

Am sesizat, așadar, Comisia Europeană și am cerut să investigheze această situație și să ia rapid măsuri”, declară Nicu Ștefănuță.

Vezi și: Românii, umiliţi încă o dată de Austria după scandalul Schengen. Scene incredibile pe aeroportul din Viena

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Cât costă un loc de veci în România în 2025. Prețuri uriașe, taxe ascunse și proceduri obligatorii
Cât costă un loc de veci în România în 2025. Prețuri uriașe, taxe ascunse și proceduri obligatorii
Cât costă o vacanță la Târgul de Crăciun din Viena. Prețuri reale pentru transport, cazare și mâncare în 2025
Cât costă o vacanță la Târgul de Crăciun din Viena. Prețuri reale pentru transport, cazare și ...
UE renunță la interzicerea totală a mașinilor pe benzină și diesel după 2035. Doar combustibilii regenerabili vor fi acceptați
UE renunță la interzicerea totală a mașinilor pe benzină și diesel după 2035. Doar combustibilii ...
Impozit majorat cu 500% pentru clădirile neîngrijite din Sector 4.  Cine va fi vizat
Impozit majorat cu 500% pentru clădirile neîngrijite din Sector 4.  Cine va fi vizat
Biletele de tren se scumpesc de mâine. Intră în vigoare noul Mers al Trenurilor 2025–2026
Biletele de tren se scumpesc de mâine. Intră în vigoare noul Mers al Trenurilor 2025–2026
RCA obligatoriu pentru biciclete și trotinete electrice. Amenzi de până la 2.000 de lei de la 13 decembrie
RCA obligatoriu pentru biciclete și trotinete electrice. Amenzi de până la 2.000 de lei de la 13 decembrie
Alarmă în Mureș. Patru gospodării afectate de incendii în Mureș, pagube materiale, nicio victimă
Alarmă în Mureș. Patru gospodării afectate de incendii în Mureș, pagube materiale, nicio victimă
Emisarul SUA se întâlnește cu Zelenski și lideri europeni pentru un posibil acord de pace
Emisarul SUA se întâlnește cu Zelenski și lideri europeni pentru un posibil acord de pace
ANM avertizează cod galben de ceață în 10 județe. Vizibilitate extrem de redusă și trafic îngreunat
ANM avertizează cod galben de ceață în 10 județe. Vizibilitate extrem de redusă și trafic îngreunat
Criză sanitară la Spitalul de Copii din Iași. Apă contaminată, internări suspendate și măsuri de urgență, anunță Rogobete
Criză sanitară la Spitalul de Copii din Iași. Apă contaminată, internări suspendate și măsuri ...
Franța pregătește interzicerea TikTok, Instagram și Facebook pentru minori. Modelul australian se extinde în Europa
Franța pregătește interzicerea TikTok, Instagram și Facebook pentru minori. Modelul australian se ...
Kaufland dublează valoarea tichetelor SGR în decembrie pentru a încuraja reciclarea
Kaufland dublează valoarea tichetelor SGR în decembrie pentru a încuraja reciclarea
Justiția rusă îi condamnă în lipsă pe procurorul-șef și alți judecători ai Curții Penale Internaționale (CPI)
Justiția rusă îi condamnă în lipsă pe procurorul-șef și alți judecători ai Curții Penale Internaționale ...
Cancelarul german Friedrich Merz îl va primi luni, la Berlin, pe președintele ucrainean Volodimir Zelenski
Cancelarul german Friedrich Merz îl va primi luni, la Berlin, pe președintele ucrainean Volodimir Zelenski
14 zile până la Crăciun ! Atenție la Mezelurile de tip Crenvurști cu până la 10 aditivi alimentari / E-uri și 18.55 grame de proteine pentru 100 grame de produs ! / Ce a descoperit InfoCons la alimentele din comerț
14 zile până la Crăciun ! Atenție la Mezelurile de tip Crenvurști cu până la 10 aditivi alimentari ...
Secretarul Armatei SUA, exclus din negocierile privind Ucraina de către Pete Hegseth
Secretarul Armatei SUA, exclus din negocierile privind Ucraina de către Pete Hegseth
Aderarea Ucrainei la UE încă din ianuarie 2027 este menționată în planul de pace propus de SUA
Aderarea Ucrainei la UE încă din ianuarie 2027 este menționată în planul de pace propus de SUA
Cea mai nouă magistrală de metrou din București, ocolită de călători la cinci ani de la inaugurare. Traficul pe Magistrala 5 Drumul Taberei – Eroilor este de trei ori mai mic decât cel de pe tronsonul Eroilor-Preciziei
Cea mai nouă magistrală de metrou din București, ocolită de călători la cinci ani de la inaugurare. ...