De-a lungul ultimilor ani, clienții Hidroelectrica s-au confruntat cu întârzieri în legătură cu emiterea și plata facturilor pentru consumul de energie.
Astfel că la începutul acestui an, clienții casnici ai Hidroelectrica au început să primească facturi stornate pentru consumul din perioada octombrie-decembrie 2024. Deși măsura a fost anunțată de la finalul lui 2024, mulți români au rămas surprinși când au primit facturi cu minus în luna ianuarie 2025.
Din octombrie 2024, pe facturile de energie a fost introdusă o nouă taxă: Contribuția aferentă contractelor pentru diferență (CfD). Conform noilor reglementări, colectarea contribuției pentru taxa CfD va începe din 1 aprilie 2025 și nu din 1 octombrie 2024, așa cum a fost prevăzut inițial. Astfel, compania a fost nevoită să storneze vechile facturi și să emită altele aferente consumului din lunile octombrie-decembrie 2024, potrivit newsweek.ro.
Citește și: Prognoza meteo 22 ianuarie 2025. Temperaturi mai ridicate decât în mod obișnuit
„Persoanele care au sume restante pe facturile Hidroelectrica ar trebui să aibă 2 coduri de bare în partea de jos de pe prima pagina a facturii HE.
Primul cod de bare de la stangă la dreapta este DOAR pentru plata facturii curente, iar codul de bare din dreapta este pentru plata tuturor facturilor, adică atât pentru plata facturilor restante, cât și plata facturii curente”, se arată în adresa oficială transmisă clienților Hidroelectrica.
Citește și: Schimbări importante anunţate de ANAF pentru 2025. Ce se întâmplă cu Declaraţia Unică (Formularul 212)
„Dacă nu aveți vreun cod de bare pe factură, înseamnă că totalul facturii este cu minus, adică aveți bani de recuperat de la Hidroelectrica și nu de plătit.
Puteți cere banii de la HE, dar acest proces e destul de greoi și durează, iar cel mai bine este să lăsați banii în cont pentru plata facturilor ulterioare.
Vă recomandam că fiecare să își citească cu mult mai multa atenție facturile”, au mai transmis reprezentanții Hidroelectrica.