- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Canalul Dunăre – București intra în faza reactualizării studiului de fezabilitate. Două companii au depus oferte

15 Oct, 15:01 • Gabriela Andreescu
Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile (CNACN) Constanța a primit două oferte la licitația pentru reactualizarea studiului de fezabilitate necesar amenajării râurilor Argeș și Dâmbovița pentru navigație.
Canalul Dunăre – București intra în faza reactualizării studiului de fezabilitate. Două companii au depus oferte

Faimosul canal Dunăre – București, proiect început înainte de 1989 și abandonat de administrațiile ulterioare, a primit un nou imbold în vederea finalizării. În cadrul apelulului pentru reactualizarea studiului de fezabilitate, al cărui termen a fost 13 octombrie 2022, două companii s-au arătat interesate.

Cele două oferte, depuse până la termenul – limită, provin de la:
1. TPF INGINERIE SRL,
2. AQUA PROCIV PROIECT SRL

Licitația privind reactualizarea studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investiții ”Amenajarea râurilor Argeș și Dâmbovița pentru navigatie și alte folosințe” a fost lansată pe 5 august 2022.

Lucrările vizate ar urma să fie efectuate pe cursul râului Argeș, aval de lacul Mihăilești – Cornetu și pe cursul râului Dâmbovița, aval de podul de pe șoseaua de centură a municipiului București, pe teritoriul județelor Ilfov, Giurgiu și Călărași.

Canalul Dunăre – București intra în faza reactualizării studiului de fezabilitate
Canalul Dunăre – București intra în faza reactualizării studiului de fezabilitate

Valoarea estimată a contractului este de șase milioane de lei, iar durata este de 11 luni.

Finanțarea pentru acest proiect va fi asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional Infrastructură Mare – POIM.

Citește și: Canale de irigații de 1,8 miliarde de euro! Proiectul ar trebui să fie eficient energetic!

Canalul Dunăre – București, început de Nicolae Ceaușescu, reprezintă un proiect controversat, despre care criticii susțin că este megalomanic și că nu va fi eficient economic.

Proiectul a fost promovat și de fostele guverne social-democrate pentru realizarea prin parteneriat public – privat.

În decembrie 2018,  Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP) a publicat un studiu de fundamentare. Conform acelui studiu, canalul urma să fie proiectat şi construit în cinci ani, iar costul său se ridica la 6,71 miliarde de lei (1,44 miliarde de euro), fără TVA.

Promisiunile autorităților de la acea vreme erau impresionante: după finalizare, bucureştenii ar fi putut merge în croaziere până în Delta Dunării sau chiar până la Viena.

 

Cu mai mult de 15 ani experiență în domeniul jurnalismului și o pasiune pentru tot ce înseamnă actualități, știri, și tot ce se întâmplă relevant atât în țară, cât și pe plan extern. ... citește mai mult