- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Când va fi deschis drumul care va lega Oradea de autostrada A3. Sorin Grindeanu: „Constructorul a ajuns la un stadiu fizic de 73%”

22 Aug, 17:13 • Lupu Alexandra
Sorin Grindeanu, anunț despre drumul expres care va lega Oradea de autostrada A3. Lucrările au ajuns la un stadiu de realizare de 73%.
Când va fi deschis drumul care va lega Oradea de autostrada A3. Sorin Grindeanu: „Constructorul a ajuns la un stadiu fizic de 73%”

Sorin Grindeanu a declarat astăzi că sunt șanse reale ca cei 19 kilometri care vor face legătura între Oradea și A3 să fie puși în circulație în acest an, informează profit.ro. Ministrul Transporturilor a precizat că stadiul de realizare este de 73%.

Sorin Grindeanu, anunț pentru șoferi

Sorin Grindeanu a afirmat astăzi că drumul expres care va lega Oradea de autostrada A3 va fi pus în circulație în acest an. Ministrul Transporturilor a precizat că valoarea contractului este de 544.9 milioane de lei, fără TVA. El spune că proiectul este finanțat prin Programul Transport 2021 – 2027. De asemenea, proiectul prevede și construirea a 3 noduri rutiere, 3 poduri, 9 pasaje și 31 de podețe.

Citește și despre: Contractul pentru modernizarea DN 71, sectorul Târgovişte – Sinaia, a fost semnat. CNAIR a anunțat când va fi gata sectorul de drum de aproape 60 de km

„Șanse reale ca pe cei 19 km ai drumului care face legătura dintre Oradea și A3 circulația să fie deschisă anul acesta! Antreprenorul este bine mobilizat încă din luna martie 2022 când a fost dat Ordinul de începere. După 1 an și 5 luni constructorul a ajuns la un stadiu fizic de 73%. Valoarea contractului finanțat prin Programul Transport 2021-2027 este de 545,9 milioane lei fără TVA”, spune el.

Sorin Grindeanu
Sorin Grindeanu

Cristian Pistol, șeful CNAIR, a informat că, deși termenul contractual de finalizare este martie 2024, este posibil ca cei 19 kilometri să fie deschiși circulației în acest an.

„Mobilizare bună pe șantierul drumului de legătură dintre Centura Oradea și A3 (Biharia)! Deși termenul contractual de finalizare a acestui obiectiv este luna martie 2024, situația din teren ne îndreptățește să credem că cei aproximativ 19 km ai acestui drum vor fi deschiși circulației până la sfârșitul acestui an.

Mobilizarea constructorului și stadiul fizic actual, 73%,  coroborate cu condițiile atmosferice, fac posibil acest lucru. Este un proiect complex care prevede și construirea a 3 noduri rutiere, 9 pasaje, 3 poduri și 31 de podețe”, a anunțat Pistol.

Sorin Grindeanu a făcut multe anunțuri importante pentru șoferi în ultima perioadă. Ministrul a confirmat în urmă cu puțin timp că lansează proiectul de siguranță rutieră 2+1 pe drumurile cu acostament lărgit.

Concret, vorbim despre „modelul suedez” de siguranță, reversibil, cu două benzi clasice pe un sens și o singură bandă pe sensul opus. Sistemul 2+1 este cel care permite depășirea în siguranță și reduce riscul de accidente frontale. Astfel, pe șoselele cu acostament lărgit, adică pe „Drumurile morții” DN 2 București – Buzău – Bacău (cea mai periculoasă șosea din România), DN 6 București – Alexandria sau DN 28 în județul Iași, pot continua sau pot începe proiecte pentru implementarea sistemului suedez 2+1.

„Sistemul de circulație 2+1 prezintă soluții tehnice de amenajare a drumurilor pentru desfășurarea în condiții de siguranță a circulației alternante a vehiculelor pe drumurile administrate de C.N.A.I.R. S.A. cu următoarele caracteristici: platforma cuprinsă între 12-14 metri, două benzi de circulație în profil transversal și acostament consolidat.

Acest sistem de amenajare a drumurilor presupune ca bandă centrală să fie utilizată ca bandă de depășire alternativă pentru fiecare direcție, în scopul reducerii riscului de producere a coliziunilor frontale și laterale între vehicule.

De precizat faptul că sistemul 2+1 a fost implementat în țara noastră, în baza experiențelor internaționale, sub forma unui proiect pilot pe unul dintre drumurile naționale pe care s-au înregistrat foarte multe accidente de circulație soldate cu pierderi de vieți omenești, respectiv pe DN 2, sector km 30+200 – 40+200.

Rezultatele obținute în urma monitorizării acestui sector de drum de către C.N.A.I.R. S.A. s-au dovedit încurajatoare, respectiv a scăzut numărul accidentelor rutiere și s-au redus ambuteiajele, ulterior aplicării sistemului de circulație 2+1”, se arată în proiectul de ordin al lui Sorin Grindeanu.

Vezi și: Sorin Grindeanu lansează proiectul de siguranță rutieră 2+1 pe drumurile cu acostament lărgit. România primește bani europeni pentru „Drumurile morții”

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Noul trend pentru slăbit împarte internetul în două tabere. Avertismentul medicilor VIDEO
Noul trend pentru slăbit împarte internetul în două tabere. Avertismentul medicilor VIDEO
Ea este Șefa de la Primăria Sectorului 6! Adoptată de Ciprian Ciucu, a devenit rapid răsfățata instituției
Ea este Șefa de la Primăria Sectorului 6! Adoptată de Ciprian Ciucu, a devenit rapid răsfățata ...
Cele 2 electrocasnice pe care nu ar trebui să le pornești în același timp. Mulți români fac această greșeală care îi poate costa scump
Cele 2 electrocasnice pe care nu ar trebui să le pornești în același timp. Mulți români fac această ...
Cum se prepară maioneză fără ulei, varianta sănătoasă care păstrează gustul rețetei originale
Cum se prepară maioneză fără ulei, varianta sănătoasă care păstrează gustul rețetei originale
Hercesa accelerează dezvoltările din București. Al patrulea bloc Stellaris, cu 114 apartamente, intră în construcție lângă Stadionul Steaua
Hercesa accelerează dezvoltările din București. Al patrulea bloc Stellaris, cu 114 apartamente, intră ...
Piața muncii se rupe în două. Orașele mari explodează cu oferte, sudul și estul rămân în blocaj
Piața muncii se rupe în două. Orașele mari explodează cu oferte, sudul și estul rămân în blocaj
HP reduce 6.000 de locuri de muncă pentru a accelera trecerea către Inteligența Artificială
HP reduce 6.000 de locuri de muncă pentru a accelera trecerea către Inteligența Artificială
Tren direct de mare viteză între Paris și Munchen. Călătoria va dura sub 5 ore din 2026
Tren direct de mare viteză între Paris și Munchen. Călătoria va dura sub 5 ore din 2026
Comerțul cu tradiții în 2025. Meșterii români cuceresc online-ul, iar sărbătorile aduc cele mai mari vânzări
Comerțul cu tradiții în 2025. Meșterii români cuceresc online-ul, iar sărbătorile aduc cele mai ...
Cutremur la Hollywood. Prăbușirea Warner Bros declanșează o luptă uriașă între Netflix și Paramount
Cutremur la Hollywood. Prăbușirea Warner Bros declanșează o luptă uriașă între Netflix și Paramount
Nicușor Dan, despre dronele rusești: „Sper să nu mai avem drone, dar dacă vom avea şi dacă nu punem în pericol pe locuitori şi să facem mai mult rău, veţi vedea drone doborâte în România”
Nicușor Dan, despre dronele rusești: „Sper să nu mai avem drone, dar dacă vom avea şi dacă nu ...
Tur decisiv în Chile. Alegerile prezidențiale ar putea aduce cea mai puternică virare spre dreapta din ultimele decenii
Tur decisiv în Chile. Alegerile prezidențiale ar putea aduce cea mai puternică virare spre dreapta ...
Alertă cu bombă la granița Republicii Moldova. Trenul București–Kiev, vizat de o amenințare
Alertă cu bombă la granița Republicii Moldova. Trenul București–Kiev, vizat de o amenințare
Cum a votat Nicușor Dan la Primăria Capitalei: „Am pus ștampila pe cine am crezut că duce mai departe”
Cum a votat Nicușor Dan la Primăria Capitalei: „Am pus ștampila pe cine am crezut că duce mai departe”
Decembrie, luna datoriilor. Românii iau cele mai multe credite înainte de sărbători
Decembrie, luna datoriilor. Românii iau cele mai multe credite înainte de sărbători
De ce nu a mers Nicușor Dan la funeraliile lui Ion Iliescu: „Am încercat să păstrez un echilibru”
De ce nu a mers Nicușor Dan la funeraliile lui Ion Iliescu: „Am încercat să păstrez un echilibru”
Creștere alarmantă a cazurilor de gripă. Un nou virus se răspândește rapid în România
Creștere alarmantă a cazurilor de gripă. Un nou virus se răspândește rapid în România