- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Casa Națională de Pensii a făcut marele anunț pentru milioane de români. Sunt vizați cei din țară, dar și diaspora

29 Nov, 10:12 • Bumbeneci Diana
Casa Națională de Pensii a făcut marele anunț. Milioane de pensionari sunt vizați.
Casa Națională de Pensii a făcut marele anunț pentru milioane de români. Sunt vizați cei din țară, dar și diaspora

Lansarea oficială a aplicaţiei RODPA1 a Casei Naţionale de Pensii Publice va avea loc miercuri. Aplicația este realizată în cadrul proiectului „Eficientizarea activităţii CNPP pentru determinarea legislaţiei aplicabile lucrătorilor migranţi, la nivelul sistemului public de pensii din România”, informează Agerpres.

Casa Națională de Pensii anunță lansarea RODPA1

Finanţarea a fost făcută în cadrul Programului Operaţional Capacitate Administrativă (POCA) al Uniunii Europene. Realizarea platformei RODPA1 are rolul de a sprijini reducerea birocrației și simplificarea procedurilor, precum și la eficientizarea activității CNPP (din perspectiva costurilor și timpului de reacție). În acest sens se crește și gradul de transparență în prestarea serviciilor publice respective.

Contribuabilul va dispune de un instrument mult mai facil în vederea depunerii cererilor pentru documentul portabil A1, fiind evitate întârzierile semnificative existente în trecut, cauzate de limitele activității folosind exclusiv factorul uman.

Vezi și: Pensii decembrie 2023. Când primesc românii banii pentru sărbători

noua lege a pensiilor
noua lege a pensiilor

Ce va aduce RODPA1

– Posibilitatea constituirii dosarelor electronice pentru solicitanții care au depus deja cereri de eliberare a documentului portabil A1 prin retro-digitalizarea acestora;

– Digitizarea fluxurilor interne ale instituției destinate documentului portabil A1 prin intermediul platformei integrate RODPA1 și asigurarea lucrului colaborativ pe documentele aferente procesului pentru personalul CNPP, eliminându-se astfel posibilitatea pierderii, dublării si inconsecvenței datelor și informațiilor deținute în cadrul instituției;

– Instituirea unui mecanism electronic de schimb al informațiilor între instituție și solicitanți prin intermediul portalului, eliminând astfel necesitatea depunerii dosarelor în format letric de la sediul instituției;

– Găsirea imediată a documentelor în arhiva electronică și implicit scurtarea timpului de răspuns la solicitările beneficiarilor;

– Realizarea imediată a unor statistici și rapoarte manageriale direct din platforma integrată prin intermediul funcționalităților oferite de aceasta.

Ai mai putea citi: TOP 10 cei mai bogați români! Frații Dedeman, Daniel Dines și Ion Țiriac conduc clasamentul în 2023

Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult